مدیر کل مدیریت بحران استان قم از افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم قم خبر داد و گفت: اعمال قانون برای خودروهای غیربومی در قم افزایش‌یافته است و محدودیت در تردد شبانه در شهر ادامه دارد .
کد خبر: ۹۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 27 April 2021

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای کرونا 120 دستورالعمل برای نظارت بر پروتکل‌ها و همچنین بحث‌های روانشناسی در استان داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پیشنهادات، ایجاد یک کمیته در قم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان است، چراکه بافت قم با دیگر نقاط تفاوت دارد ابراز کرد: باید نقش حوزه‌های علمیه و محققان و پژوهشگران دینی را در ارزیابی مسائل و افزایش رعایت ضوابط در جامعه ببینیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: باید نکات کلیدی در ارتباط با کرونا و اهمیت رعایت پروتکل‌ها و وظایف افراد در هنگام مبتلا به بیماری جهت حفظ جان خود و دیگران را احصاء کنیم تا جهت ارتقای آگاهی شهروندان منتشر شود.اروجی بابیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌ها و رهنمون‌های علما در ارتقای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه باشد عنوان کرد: این مباحث می‌تواند در مدیریت بحران دارای اهمیت باشد و رهنمون‌ها و مطالب دینی در قالب سخنرانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بیان نکات بهداشتی و وظایف مردم در زمان شیوع کرونا از زبان علما در بسیاری از آحاد جامعه د سطح کشور اثرگذار است و می‌تواند مردم را در مورد کرونا به باورپذیری برساند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: در مورد سبک زندگی نیز کمیته‌ای باید از دانشگاهیان و حوزه علمیه داشته باشیم تا بتوانیم تحقیقاتی گسترده و علمی انجام دهیم و همین دستورالعمل‌ها و این نکات به‌صورت آماری و سخنرانی در اختیار مردم قرار بگیرد تا به باورپذیری برسیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بسترهای مهمی که این روزها می‌تواند مؤثر باشد، شبکه شاد آموزش‌ و پرورش است خاطرنشان کرد: باید مصوب شود هر معلمی در این برنامه موظف شود یک نکته بهداشتی را از ناحیه مراجع علمی به خانواده‌ها منتقل کند.

اروجی اذعان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته قبل بهتر شده است و 20 تیم از سازمان تبلیغات بر مساجد نظارت می‌کنند و 10 تیم اصناف، 10 تیم مرکز بهداشت و 3 تیم ورزش و جوانان نیز نظارت‌های خوبی دارند، ضمن اینکه در ادارات و سازمان‌ها نیز شاهد افزایش نظارت بر رعایت پروتکل‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اعمال قانون برای خودروهای غیربومی در قم افزایش‌یافته است و محدودیت در تردد شبانه در شهر ادامه دارد تا بتوانیم به شرایط مطلوبی برسیم اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرایط معیشتی مردم قم، 70 میلیارد تومان در قم ویژه کمک به آسیب دیدگان از کرونا جمع‌آوری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: درزمینهٔ اطلاع‌رسانی باید از روش‌های جدید استفاده شود و در رعایت پروتکل‌ها از ظرفیت شورای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز بهره بگیریم، در حال حاضر جامعه هدف، بسیار گسترده است و باید مسئولیت اجتماعی و تبلیغات وسیع شکل بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار