رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۴۰۷ طرح صنعتی در زمینه تولید محصولات متنوع و راهبردی با پیشرفت اجرایی بالایی ۶۰ درصد در استان وجود دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها شاهد ارتقا چشمگیر سطح تولید و اشتغال در بخش صنعت قم خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 27 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ضمن اشاره به شعار سال و لزوم حمایت حداکثری از تولیدکنندگان استان، بیان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی درشهرک‌های صنعتی قم، برای بیش از ۱۱ هزار تن به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌های تولیدی تاکنون ۳۱هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است و تا تکمیل آن‌ها همچنین به ۲۴هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیز نیاز است تا هرچه سریعتر واحدهای مورد نظر وارد مدار تولید شود.

وی ادامه داد: از جمله‌ برنامه‌های اصلی سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت قم در سال‌جاری، تکمیل و راه‌اندازی واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است و در همین رابطه برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل این‌طرح‌ها از راهکارهای مختلف همچون ارائه تسهیلات بانکی استفاده می‌شود.

سیجانی گفت: با تکمیل واحدهای مورد نظر، توانمندی صنعتی استان در تولید اقلام مختلف، همچون انواع محصولات فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، انواع شمش فولادی، تولید الیاف مصنوعی، انواع مواد غذایی و لوازم سلولزی و بهداشتی ارتقا قابل توجهی خواهد یافت.

وی بیان کرد: شرایط برای حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعتی قم طی سال‌جاری با سهولت بیشتری همراه خواهد شد تا شاهد رونق بیش‌ازپیش میزان تولید و اشتغال در این حوزه مهم اقتصادی استان باشیم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.
حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار