تابناک-سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان میناب با بیان اینکه دیدی که برای این مرکز به عنوان مرکز رشد شرق استان وجود دارد یک دید وسیع تری است، گفت: با توجه به موقیعت استراتژیک حوزه مکران، این مرکز با رشدی که می تواند داشته باشد پناسیل تبدیل شدن به نمایندگی مرکز رشد حوزه مکران را دارد.
کد خبر: ۹۵۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 27 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از میناب، رسول اعتمادی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان به مرکز رشد و نوآوری، اظهار کرد: از این رو مرکز رشد و نوآوری میناب در سال۹۹ موفق به اخذ مجوز شد و اولویت تخصصی کاری آن در زمینه کشاورزی است اگر چه فعالیت خود را بنابر وظایف اصلی که برعهده دارد آغاز کرده است.

 

وظیفه و رسالت اصلی پارک های علم و فناوری

 

وی در ادامه وظیفه و رسالت اصلی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را به عنوان یک پل راهگشا و راهبردی میان علم و صنعت دانست و افزود: تا زمینه شکوفایی ایده های قابل رشد افراد تبدیل به محصول نهایی شود و به جامعه هدف ارائه شود و مورد استفاده قرار گیرد.

 

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان میناب با اشاره به عمر کوتاه این مرکز، خاطر نشان کرد: در بدو ورود دو شرکت متقاضی وجود دارد که یک شرکت پذیرش شده و در مرحله پیش رشد قرار دارد و در زمینه خوراک دام فعالیت می کند و دیگری در بخش گیاهان زینتی قرار است فعالیت کند و یک شرکت دیگری هم در زمینه هوش مصنوعی اعلام آمادگی کرده است و این می تواند باعث شکوفایی و رشد بیشتر این مرکز در میناب باشد.

 

 

اعتمادی پور، گفت: این مرکز با محوریت حوزه شرق استان شامل شهرستان های رودان، جاسک، بشاگرد، سیریک و... در قالب مرکز رشد و نوآوری فعالیت می کند و در حال حاضر این مرکز در مجتمع آموزش عالی میناب واقع در شهرک المهدی قرار دارد و مشغول به فعالیت است.

 

 

وی با بیان اینکه دیدی که برای این مرکز به عنوان مرکز شرق استان وجود دارد یک دید وسیع تری است، ابزار امیدواری کرد: با توجه به برنامه و رشد این مرکز و ظرفیت و موقیعت خاص و استراتژیک حوزه مکران قصد داریم با برنامه ریزی دقیق از حالت استانی خارج و خود را به حوزه مکران ارتباط دهیم تا در قالب نمایندگی مرکز رشد حوزه مکران فعالیت کنیم و این پناسیل در این مرکز وجود دارد.

 

حمایت ها کشوری می شود

 

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان، اضافه کرد: اگر این اتفاق مهم تبدیل به نمایندگی حوزه مکران رقم بخورد به ما به دید استانی دیگر نگاه نمی شود و با دید ویژه کشوری می نگرند و به طبع آن حمایت های در سطح کشوری می شود.

 

 

اعتمادی پور در همین رابطه ادامه داد: علاوه بر دید و حمایت های کشوری، مشکلات استان و مرکز مکران هم در این باره دیده می شود و در حوزه مکران استان سیستان و بلوچستان از پارک علم و فناوری و مراکز رشد بسیار قوی برخودار است و می تواند باعث هم افزایی و تقویت همکارهای مشترک در این باره شود.

 

حمایت های مالی و معنوی از شرکت ها

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حمایت های مرکز رشد از شرکت ها پرداخت و گفت: شرکت ها در بدو ورود در مرحله پیش رشد تا ۲۲میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت با دوره تنفس برخودار می شوند و این حمایت ها تا مرحله بعدی که رشد نامیده می شود بستگی به طرحی که داوند تا 400 میلیون تومان هم می رسد.

 

 

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان میناب در ادامه افزود: علاوه بر حمایت های مالی حمایت های معنوی جهت ارتقای شرکت ها نظیر راهنمای، مشاوره، چگونگی کار و بازاریانی و... ارائه می شود. 

 

اعتمادی پور با توجه به علاقه مندی شرکت های حوزه شرق در این زمینه، تصریح کرد: در سال اول پیش بینی ما بر این است که 10 شرکت در مرحله پش رشد و سه الی پنج شرکت در مرحله رشد داشته باشیم.

 

 

وی حضور پارک های علم و فناوری را باعث فرهنگ سازی، رشد و اعتماد بیشتر علم در جامعه خواند و گفت: این کار از ظرفیت اشتغالزایی و درآمد زایی زیادی برخودار است و از گسترش شغل های کاذب زیادی جلوگیری می کند.

 

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان میناب در پایان از مدیران، جوانان خوش فکر، خیرین و همه کسانی که می توانند به نحوه ی در این راه کمک کند درخواست همکاری کرد تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر استان مان در عرصه های مختلف باشیم.

انتهای پیام /ر

برچسب ها: میناب ، حوزه مکران ، خیرین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار