محمد ابراهیم شکیبا:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای مرحله دوم واکسیناسیون با ورود ١٠ هزار دُز واکسن به استان خبر داد و گفت: در این مرحله به بیماران خاص، سرطانی و سالمندان بالای ٨٠ سال واکسن تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 27 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه محمد ابراهیم شکیبا در نشست هماهنگی آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار کرد: از امروز (سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت) تزریق واکسن برای جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص آغاز می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول واکسیناسیون، ۱۹ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن تزریق شد، برای اجرای مرحله دوم نیز حدود ۱۰ هزار دز واکسن وارد استان شده است. در این مرحله تزریق واکسن به سالمندان صورت می‌گیرد، در واقع همه افرادی که متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل هستند و بیش از ۸۰ سال دارند، در مدت هفت روز واکسیناسیون می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ درصد سالمندان استان در پایگاه‌های بهداشتی و در سامانه سیب ثبت نام شده اند، خاطر نشان ساخت: مراقبین سلامت جهت انجام واکسیناسیون با سالمندان تماس می‌گیرند.

این مسئول تصریح کرد: آن دسته از سالمندان بالای ۸۰ سال نیز که تا کنون در سامانه سیب ثبت نام نشده اند، می‌توانند ثبت نام خود از طریق سامانه‌ای که در روز‌های آینده معرفی خواهد شد، انجام دهند. همه شهرستان‌ها باید بر اساس موقعیت جغرافیایی، مراکزی را برای تزریق واکسن تعیین کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

وی افزود: در مراحل بعدی سن دریافت کنندگان واکسن کمتر و تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود و باید افزایش تعداد مراکز را مد نظر داشته باشیم. پیشنهاد می‌شود در این مرحله در کرمانشاه ۱۵ مرکز، اسلام آبادغرب و سنقر چهار مرکز، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، پاوه، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود هر کدام سه مرکز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم هر کدام دو مرکز منتخب را برای تزریق واکسن در نظر بگیرند.

شکیبا تاکید کرد: کنترل و حفظ واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است اگر یک واکسن خارج از چارچوب تزریق شود هم آبرو و زحمات کادر بهداشت ضایع می‌شود و هم با خاطیان برخورد خواهد شد. همچنین تزریق واکسن به بیماران سرطانی و بیماران خاص باید فقط در بیمارستان‌ها انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار