مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان:
تابناک-به مناسبت هفته کارگر، عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با اسماعیل حاجی‌زاده رییس خانه کارگر استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 27 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در این دیدار گفت: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌است و به همین دلیل در اولین روز از این هفته برای عرض تبریک به کارگران در این مکان حضور پیدا کردیم. 

عباس اکبری افزود: خانه کارگر یک تشکل فعال در جامعه کارگری است که از حقوق این قشر زحمت‌کش حمایت می‌کند. 

اکبری اظهارداشت: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی نیز خدمت کردن به جامعه کارگری کشور است چرا که کارگران نیروی مولد جامعه و اقتصاد کشور هستند. 

وی خاطرنشان‌کرد: اگر در جامعه کارگران نباشند تولید کشور از کار افتاده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود و اقتصاد کشور بر پایه تولید و اشتغال است که چرخه مولد و موتور محرک تولید نیز توسط کارگران حرکت می‌کند. 

اکبری ادامه‌داد: در همه ابعاد جامعه اگر کارگران حضور نداشته‌باشند تولیدی انجام نمی‌شود و هیچ نهاد و کارخانه تولیدی نیز وجود خواهد داشت. 

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان عنوان‌کرد: چرخ تولید بر دوش کارگران قرار دارد که در هر شرایطی کار کرده و زحمت می‌کشند تا کشور و اقتصاد کشور به ثبات برسد. 

وی اضافه‌کرد: در سازمان تامین اجتماعی، کارگران یکی از شرکای اصلی سازمان هستند و سازمان متعهد است که خدمات خود را به جامعه کارگری ارائه نماید. 

این مسوول گفت: ما در سازمان تامین اجتماعی امانت‌دار کارگران هستیم و در کنار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم. 

اکبری اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی خانه امید کارگران است به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی در کنار کارگران قرار دارد تا بتواند بهترین خدمات را هم در زمان اشتغال و هم در زمان بازنشستگی به آنها ارائه نماید. 

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان تامین اجتماعی در کنار دیگر سازمان‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری قرار دارد و در حال حاضر زنجیره خوبی برای خدمت‌رسانی به این جامعه در استان هرمزگان شکل گرفته‌است. 

اکبری در پایان عنوان‌کرد: کارگران صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و پایه اصلی این سازمان خدمت‌رسانی مطلوب به قشر عظیم کارگری کشور است. 

در ادامه رییس خانه کارگر استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان 35هزار و 612نفر عضو خانه کارگر هستند و از خدماتی که این خانه ارائه می‌کند بهره‌مند می‌شوند. 

اسماعیل حاجی‌زاده اظهارداشت: در سال گذشته و به دلیل شرایط کرونایی کشور، 226رشته به صورت مجازی برای کارگران تدریس شد و برای چهار هزار و 600نفر نیز مدرک صادر شد. 

حاجی‌زاده افزود: تمامی آموزش‌هایی که برای کارگران ارائه می‌شود رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌ود.

کارگران نیروی مولد اقتصاد کشور هستند

وی عنوان‌کرد: افرادی که عضو خانه کارگر هستند می‌توانند از خدمات این خانه استفاده نمایند که یکی از این خدمات استفاده از هتل‌های کارگری در سراسر کشور است که کارگران با هزینه بسیار کمی می‌توانند از این هتل‌ها استفاده نمایند. 

حاجی‌زاده یکی از اهداف این خانه را سر و سامان دادن به محل استقرار کارگران فصلی و کودکان کار عنوان کرد و گفت: مدت زمان زیادی بود که به دنبال زمینی برای ساخت این مکان بودیم که زمینی به مساحت 600مترمربع به این امر اختصاص داند اما متاسفانه این زمین را به تصرف درآوردند و در حال تلاش برای بازپس‌گیری این زمین هستیم تا بتوانیم مکان مورد نظر را هر چه سریعتر بسازیم. 

در پایان دیدار، مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با از زحمت‌های ریسس خانه کارگر با اهداء لوح تقدیر، تجلیل کرد.

انتهای پیام /ٱ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار