اما ؛ آقای وزیر ! در بسیاری از استانها وشهر های کشور به خاطر عدم تجهیزات ونبود دستگاه تشخیصی مردم در این شرایط سخت با مرگ دست پنجه نرم می کنند وبسیاری به خاطر عدم تشخیص به موقع جان باختند ، حال چه شده که فیلت یاد هندوستان کرده است !
کد خبر: ۹۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 27 April 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور :: با پیدایش ویروس مرگ بار کرونا در جهان شاهد جان باختن انسانهای بسیاری در جهان هستیم ویروسی که ارمغان کشور کمنیستی چین است ! ویروسی که همه مرزها را درنوردیده و سلامت جامعه جهانی را به مخاطره انداخته است.

هرچند تلاش دانشمندان برای مبارزه با این ویروس با کشف واکسن آن توانسته اند تا حدودی امید به زندگی وزنده ماندن در جهان را بیش از بیش بیشتر کنند، اما جهش آن در برخی کشور ها بخصوص کشور هند بسیار نگران کننده است به طوری که نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد که قابل تقدیر است.

اما ؛ آقای وزیر ! در بسیاری از استانها وشهر های کشور به خاطر عدم تجهیزات ونبود دستگاه تشخیصی مردم در این شرایط سخت با مرگ دست پنجه نرم می کنند وبسیاری به خاطر عدم تشخیص به موقع جان باختند ، حال چه شده که فیلت یاد هندوستان کرده است !

آقای وزیر ! ما نه تنها مانع کمک بشر دوستانه به دیگر کشور ها نخواهیم شد ، بلکه خوشحال  هم می شویم که کشور ایران پیشگام در کمک به مردم جهان باشد .اما وقتی این امر مورد مقبولیت همگان قرارمی گیرد که مردم کشوراز مزایای قانونی وحقوق شهروندی خود بهره مند شود آن وقت به فکر کمک بشر دوستانه باشید !

 آقای نمکی ! استان ایلام یکی از استانهای محروم کشور است و سالهاست رسانه ها ومسئولان استان از کمبود  امکانات پزشکی و فضا ی بیمارستانی در برخی از شهرهای  آن فریاد می کشند ولی گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

آقای وزیر! در اوج همه گیری کرونا  کمبود امکانات درمانی در استان ایلام برای همگان عیان شد به طوری که صدای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم در بهارستان پیچید اما گویا گوش شما هنوز درد ورنج مردم ایلام را نشنیده است ! چرا که ،اگر شنیده بودید سفر خود به استان ایلام را کنسل نمی کردید !

 آقای نمکی ! در شهرستان دهلران وایوان هنوز دستگاه تشخیصی ( سی تی اسکن ) وجود ندارد و مردم این شهرستانها به ناچار مجبور هستند به شهر ها واستانهای همجوار مراجعه کنند این امر علاوه بر تحمل هزینه های بالای مالی در این شرایط سخت اقتصادی می تواند  منتقل کننده ویروس به آنها شهر باشد!

 آقای وزیر ! شما به عنوان بالا ترین مقام که همواره در خصوص کمبود منابع مطلع هستید چطور وزارت بهداشت برای ارسال سی تی اسکن دهلران از دانشگاه علوم پزشکی که زیر مجوعه آن وزرات خانه است طلب پانزده میلیارد  ریال پول می کند ! به راستی سلامت مردم این شهرستان مرز دار برای وزارت بهداشت بی اهمیت است که برای ارسال سی تی اسکن پول طلب می کند در صورتی که دانشگاه از محل اعتبارت آن وزارتخانه  امور را اداره می کند اگر غیر از منابع واعتبارات وزارتخانه ردیف بوجه ای دارد  آدرس آن اعلام کنید تا دانشگاه پرداخت کند !

آقای نمکی !بسیاری از مردم شهرهای  استان ایلام به  ناچار برای درمان خود راهی استانهای برخوردار می شوند تا توانسته باشند سلامت خود و یا اعضای خانواده را دنبال کنند و عده ای نیز به خاطر عدم تمکن مالی هیچ وقت نتوانسته اند بحث درمان خود وخانواده را دنبال کنند واز سر ناچاری درد کشیدن را به جان می خرند،  تا سر بر بالین خاک نهند !به راستی چرا باید مردم مناطق محروم علاوه بر درد ، ورنج و مشقت زندگی خود؛ برای درمان هم درد بکشند ویا جان بدهند !

آقای وزیر ! حدود دو هفته پیش تا استان های همسایه ما سفر کردید علاوه بر دیدین مشکلات صدا ی مردم  را هم شنیدید حال که به استان ایلام سفر نکردید حداقل، رنج ، درد و کمبود امکانات که رسانه ها به نمایندگی از مردم به رشته تحریر در آوردند ملاحظه کنید ودستور بدهید نیاز های تشخیصی وامکانات مورد نیاز ایلام را از مسئولان مرتبط بگیرید و از محموله و  تجهیزاتی که قرار است به کشور هند برای مهار کرونا ارسال کنید به ایلام هم بفرستید .

قول می دهیم که بیشتر از نیاز مردم استان تجهیزات طلب نکنیم و انتظار است این تجهیزات را به صورت بشردوستانه به استان ارسال کنید، چون ما در کشور و سرزمین اجدادی خودمان در حال زندگی هستیم  و طلب پول نکنید !

آقای نمکی ! سی تی اسکن سیار ارسال شده با آن همه هیاهو تنها  چند روز به بیماران خدمات ارائه داد وبه خاطر مشکلات فنی خود دستگاه نیازمند درمان است! ومردم همچنان سرگردان شهرها ی همجوار برای گرفتن سی تی اسکن هستند لطفا تقاضای پول نکنید ودستگاه سی تی اسکن که نقش بسیار مهم در تشخیص به موقع بیماری کوید 19دارد به شهر ستانهای استان ایلام ارسال کنید تا مردم شاهد پر کشیدن عزیزان خود نباشند چه با کووید 19چه بی کووید 19..!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
متاسفانه تمام قد نگاههای بشردوستانه سران حکومت ما صرف ملتهای یمن، سوریه، عراق، لبنان، غزه، فلسطین میشه ،
ما چه انتظارات نابجائی از مسئولانمان داریم ،یه ذره این بدبختها را راحت بذاریم ،
ملت زیاده خواهی که همزمان درخواست واکسن،مرغ،ماهی،روغن،نگاه بشردوستانه داریم
پس اینهاکی وقت دارن قاتلای خاشقچی و جورج فویدو. پیدا کنن
پس بیائیم ملت خوب و قانعی باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار