استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: میدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها منصفانه در اختیار جریان های سیاسی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 27 April 2021

  چهره های سیاسی مورد علاقه مردم به میدان بیایند /تاییدصلاحیت ۹۷ درصد نامزدهای شوراها در سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: زمانی رقابت در انتخابات معنا پیدا می کند که بسترها فراهم شود تا تمام اندیشه ها و نگاه های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: مردم در انتخابات ها باید تفکرات مختلف را لمس کنند.

این مقام ارشد اجرایی بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات تاکید و تصریح کرد: مردم در همه انتخابات گذشته همواره مشارکت جدی داشته اند.
اصولگرایی،اصلاح طلبی و اعتدالگرایی سه جریان اصیل انقلاب

استاندار سمنان با بیان اینکه جریان اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال جریان های اصیلی هستند که فعال سازی این جریانات مشارکت در انتخابات را افزایش می دهد، گفت: میدان انتخابات را منصفانه در اختیار جریان‌های سیاسی قرار دهیم.
آشناگر خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین مولفه های مهم مشارکت در انتخابات به رسمیت شناختن رقابت است و تمام متولیان و ناظرین انتخاب به تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و تصمیم گیری سرنوشت خود بپردازند.

آشناگر ادامه داد: ۹۷ درصد از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیات های اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند.

تحمیل اراده ها در انتخابات خیانت به مردم است

استاندار سمنان گفت: تحمیل اراده ها در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خیانت به مردم است.

وی افزود: در برگزاری فرایند انتخابات حق تحمیل اراده بر سرنوشت مردم را نداریم و هرکس این کار را کند خطا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تحمیل اراده در رای و تعیین سرنوشت مردم خیانت است.
استاندار سمنان با بیان اینکه مردم با صندوق رای قهر نکنند، گفت: محل اخذ رای مکانی برای اصلاح امور و رای به نامزدها برای توسعه روزافزون کشور و گره گشایی از مشکلات است.
آشناگر اضافه کرد: ناامید کردن مردم نسبت به تصمیم و آرای خودشان در برخی از رسانه ها خدمت به مردم نیست.
وی گفت: زمانی می توانیم به مردم بگویم در انتخابات حماسه آفریدید که مردم ثمرات حضور خود در پای صندوق های رای را لمس کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: انصاف در نقد از دولت ها بهتر از تخریب است و همه جریان های سیاسی باید برای امیدآفرینی و ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.
آشناگر گفت: احزاب و جریان های سیاسی از حالت منفعلانه خارج شوند و برای مشارکت سیاسی مردم تحرک داشته باشند.

 مشارکت در انتخابات مستلزم به رسمیت شناختن رقابت است

استاندار سمنان گفت: یکی از الزامات مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به رسمیت شناختن رقابت است.

آشناگر افزود: به طور طبیعی انتخابات تجلی مشارکت سیاسی مردم است و حضور پرشور مردم در این رویداد سیاسی، نشانه قوی از تعلق خاطر مردم به نظام و شرایط اجرایی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: به طور حتم هر اقدامی که منجر به افزایش مشارکت و جلب نظر مردم در فرایند تصمیم گیری در سطح ملی و محلی شود بسیار ارزشمند بوده و حس تعلق خاطر مردم به کشور بار دیگر در انتخابات جلوه گر خواهد شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۶ انتخابات در کشور و استان سمنان در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: حضور مردم در ۳۶ دوره انتخابات گذشته موثر و حماسی بوده است.
آشناگر تصریح کرد: همواره مردم در بزنگاه ها با حضور حماسی خود در صحنه ، بهترین اهرم برای مقابله با دشمنان بودند.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی ناامیدی دشمن، حضور حماسی مردم در صحنه است و حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه های دشمن را خنثی می سازد.
استاندار سمنان ادامه داد: اکنون در یک مقطع حساس قرار داریم و در ۲۸ خرداد قرار است دو رویداد مهم انتخاباتی در سطح محلی و ملی برگزار شود.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه اشراف کامل و آمادگی برای برگزاری انتخابات در استان سمنان وجود دارد ، گفت: دغدغه همه ما مشارکت بالای مردم در انتخابات است.
آشناگر افزود: در انتخابات پیش رو چالش کرونا را داریم که محدودیت ایجاد می‌کند و برخی از مردم مصلحت سنجی می کنند و شاید در پای صندوق های رای حاضر نشوند.
استاندار سمنان تصریح کرد: مشارکت اگر به عنوان هدف جدی همه ما مطرح است نیاز به عزم ملی داریم و مشارکت یک‌ معیار و شاخص برای بررسی میزان تعهد و تعلق مردم به کشور است.
وی اضافه کرد: میزان حضور مشارکت نشان دهنده تعلق خاطر به اجرای برنامه های دولت منتخب است و یکی از اصلی ترین الزامات مشارکت به رسمیت شناختن رقابت است.

پرخاشگری‌های سیاسی به کاهش مشارکت می انجامد

استاندار سمنان گفت: پرخاشگری های سیاسی به کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌انجامد.

 شخصیت های سیاسی مورد علاقه مردم به میدان بیایند

آشناگر افزود:‌ تمام گروه‌های سیاسی و شخصیت های مورد قبول مردم، به صحنه بیایند و برای برگزاری پرشور مردم در انتخابات بسیج شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: با برگزاری پرشور انتخابات آینده کشور رقم خواهد خورد و ما کشور قدرتمند و ثروتمندی هستیم و با وجود فشارهای دشمن، شاهد ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در حوزه های مختلف جهانی می باشیم.
استاندار سمنان با ذکر اینکه پرخاشگری های سیاسی برچیده شود و مردم به دنبال این پرخاشگری ها نیستند، گفت: مردم تشنه برنامه ها هستند و مردم منتظر هستند جریان های سیاسی با صداقت برنامه های خود را اعلام کنند.
وی تصریح کرد: پرخاشگری های سیاسی باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: با انسجام و یکپارچگی، دولت مستقر را تقویت کنیم و اینکه بگویم تمام مشکلات کشور مربوط به دولت بوده، این خطا است.
استاندار سمنان اضافه کرد: مشارکت خوبی به صورت نسبی در سطح استان در ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتیم و توقع داریم آن سه درصدی که در هیات اجرایی صلاحیت شان احراز نشد، با ارائه مدارک لازم به چرخه رقابت انتخابی برگردند.
وی اضافه کرد: فرمانداران با حضور هیات نظارت ،با تشکل های سیاسی برای حضور پرشور در انتخابات جلساتی برگزار نمایند و مردم را برای مشارکت در انتخابات تشویق کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار