نایب رئیس هیات کشتی لارستان گفت: محمدرضا عسکرپور جوان لارستانی ملی پوش کشتی آلیش ایران در پیکارهای آسیایی و جهانی شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حکمت الله ملتفت با بیان این مطلب اظهار داشت: محمدرضا عسکرپور از لارستان پس از کسب عنوان نخست در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان ایران، موفق شد، پیراهن تیم ملی این رشته را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان بر تن کند.

وی افزود: این کشتی گیر در دور اول پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آلیش، وحید میرفتح الهی دارنده چندین مدال کشتی فرنگی قهرمانی کشور از تهران را با حساب ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و در دیدار دوم نیز جلال شاهمرادی دیگر نماینده تهران را با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب کرد.

نایب رئیس هیئت کشتی لارستان تصریح کرد: محمدرضا عسکرپور در دور سوم این رقابت ها در مقابل حامد سلیمی قهرمان کهنه کار کشتی آلیش ایران قرار گرفت و موفق شد این کشتی گیر سمنانی که چندین عنوان قهرمانی کشور و بین المللی را در کارنامه داشت را با حساب ۷ بر یک از پیش رو بردارد.

ملتفت با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیته سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی، هر کشتی گیری که در دیدار فینال، دو برد را کسب کند به عنوان ملی پوش شناخته می شود، ابراز داشت: به همین منظور محمدرضا عسکرپور در دیدار چهارم این پیکارها با حامد سلیمی مسابقه دوم را برگزار کرد و موفق شد با نتیجه صفر بر صفر و با محاسبه اخطار بیشتر این کشتی گیر را شکست دهد و ملی پوش وزن ۷۰ کیلوی تیم ملی کشتی آلیش جمهوری اسلامی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان شود.

وی ادامه داد: مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آلیش ایران با شرکت ۲۱ کشتی گیر در ۶ وزن و همزمان با اردوی تیم ملی کشتی آلیش کلاسیک به میزبانی لارستان برگزار شد.

لارستان دارای بیش از ۵۰ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف است که در قالب حدود هشت هزار ورزشکار ساماندهی شده است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

کشتی آلیش از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان، … و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران، … دارای آثار دیرینه می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار