قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: اکثر دارو‌ها و تجهیزات پزشکی دارای قیمت مصوب وزارت بهداشت هستند و باید در داروخانه‌ها با همین قیمت به فروش برسند.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 April 2021

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اکثر دارو‌ها و تجهیزات مصرفی که از طریق داروخانه‌ها به مردم ارائه می‌شود دارای قیمت مصوب سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: چنین اقلامی باید در کل کشور یک قیمت مشخص داشته باشند که در سایت irc.fda.gov.ir (سامانه اطلاعات دارویی کشور) برای تمام مردم قابل دریافت است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و وارد کردن مشخصات دارو‌های مصرفی که قیمت مصوب دارند ارزش روز آن‌ها را مشاهده کنند و به گران فروشی‌ها پی ببرند.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افراد می‌توانند شکایات خود مبنی بر گران فروشی اقلام دارویی را از طریق تلفن ۱۹۰ که در تمام ساعات اداری فعال است و یا به صورت مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو جهت پیگیری کارشناسان ما اعلام کنند و در صورت هر گونه گرانفروشی قطعا برخورد‌های لازم انجام خواهد پذیرفت.

این مسئول خاطر نشان کرد: گاهی علت تفاوت قیمت در برخی داروخانه‌های سطح شهر به تغییر قیمت دارو باز می‌گردد که برخی داروخانه‌ها قیمت را تغییر داده و با نرخ جدید به فروش می‌رسانند، اما برخی با همان قیمت قدیمی فروش خود را ادامه می‌دهند و این شائبه پیش می‌آید که ممکن است گران فروشی باشد.

محمدی در پایان به واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی که با مراکز درمانی سر و کار دارند اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام دانشجویانی که در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی رفت و آمد داشتند علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار