دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رنگبندی شهرستان‌های استان از ٣٠ فروردین را اعلام کرد، بر این اساس ٨ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز و ٣ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 27 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شهرستان‌های سنقر و کلیایی، صحنه، گیلانغرب، پاوه، هرسین، کرمانشاه، سرپل ذهاب و کنگاور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی قرار گرفته اند.

شهرستان‌های نارنجی نیز شامل جوانرود، روانسر و اسلام آباد غرب است و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که رفت و آمد‌های غیر ضرور و عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی منجر به قرار گرفتن اغلب شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و هشدار شده است.

به این ترتیب تعطیلی اغلب مشاغل و اجتماعات به منظور قرار گرفتن بر مدار نزول بیماری کرونا است، اما علی رغم اعلام هشدار‌های مکرر از سوی مسئولین و تشویق به در خانه ماندن، پرهیز از مسافرت، رفت و آمد‌های غیر ضرور، دورهمی‌ها و برپایی مراسم شادی و عزا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش چشمگیری یافت!

واکسیناسیون گروه‌های مختلف در شرایط کنونی بارقه‌های امید را در دل همگان زنده می‌کند که مراحل مختلف آن در حال انجام است، تزریق واکسن‌های خارجی و بعدتر بهره مندی از نمونه ایرانی واکسن کرونا در مهار و کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسیناسیون کلیه بیماران خاص، نادر، صعب‌العلاج و سرطانی به صورت نوبتی صورت خواهد گرفت. همچنین بر اساس اولویت بندی ابلاغی وزارت بهداشت، در مرحله بعد افراد بالای ۸۰ سال جامعه بر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

لازم به ذکر است افراد نیاز به مراجعه حضوری و ثبت نام در هیچ سامانه‌ای ندارند. مراقبین سلامت از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت به ترتیب با این افراد تماس گرفته و روز و ساعت حضور در مراکز مربوطه جهت تزریق واکسن را به آنان اعلام می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار