تابناک-تنها راه ارتباطی روستا های ساحلی بخش لیردف شهرستان جاسک با در معرض بودن و هجوم شن و ماسه های روان، اخیر سبب بروز ناهمواری های در این مسیر ارتباطی و منجربه ایجاد اختلال در تردد و حمل و نقل مردم ساحلی بخش لیردف گردید است.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ 26 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک. از جاسک، وضعیت ناهموار راه ارتباطی روستاهای ساحلی کرتی، آبکوهی، کلیرک، توگنجک، تلک، لیرک بخش لیردف را درگیر ساخته و ضمن ابراز بسیاری از نارضایتی ها، مردم این روستاهای حاشیه ساحل خواستار رفع و بهبود راه ارتباطی فوق شدند.

در همین زمینه رسول بخش حاتمی پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جاسک از مرتفع سازی مشکل راه ارتباطی روستا های ساحلی بخش لیردف خبرداد و افزود: جاده مذكور یک جاده قديمی و فرسوده است که چندين بار توسط اكيپ راهداری شهرستان جاسک لكه گيری و مرمت گرديده كه متاسفانه به علت هجوم شن های روان به سطح جاده و رفتن ماسه در چاله ها باعث شده آسفالت چسبندگی خود را در چاله ها از دست بدهد و این کار را مشکل کرده است.

ایشان ادامه داد:این راه ارتباطی از سمت روستاهای كاشی، كرتی آبكوهی، كليرک تعريض و بهسازی شده است و مردم مشكلی در تردد و اياب و ذهاب نداشته و هم اکنون از جاده ای جديد احداث تردد می كنند و فقط باقيمانده جاده احداثی جديد از روستای بياهی تا ونک متوقف می باشد.

وی گفت: در سال ۹۷ از مسیر شهرليردف، کرتی ،پيوشک تا نرسيده به روستای ونک به طول ۱۲ كيلومتر روكش آسفالت شده و مقداری از مسیر كه جزء جاده قديمی محسوب می شود نياز به لكه گيری و مرمت دارد که بزودی انجام می شود.

طی روز های اخیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جاسک نسبت به بازگشایی و پاکسازی کامل مسیر ارتباطی روستاهای ساحلی بخش لیردف اقدام نموده و لذا این اقدام بطور مقطعی انجام و برای تداوم این اقدام نیازمند همکاری فراگیر تر از سوی منابع طبیعی استان هرمزگان می باشد که نسبت به عملیات نهال کاری و ریگ پاشی اهتمامی جدی بورزد.

بخش لیردف با جمعیت بالغ بر ۲۰ هزار نفر در شرقی ترین ناحیه مرزی استان هرمزگان در شرق شهرستان جاسک واقع شده است.

انتهای پیام/حمید دهشتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار