مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: این میزان حفاری در محورهای مختلف استان چون تونل کبیرکوه، تونل های شماره یک و ۲ راه کربلا و یک تونل در محور قاضی خان به بدره با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 27 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالله بهادری اظهار داشت: حفاری تونل ها، احداث تقاطع های غیرهمسطح، احداث بزرگ راه و چهارخطه کردن ورودی و خروجی شهرها و احداث واریانت های مختلف از جمله پروژه های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای حذف نقاط پرحادثه و افزایش ایمنی تردد جاده ای است.

وی افزود: طبق اولویت بندی صورت گرفته برنامه توسعه راه های استان به بزرگراه در محورهای ایلام - مهران ، حمیل - ایلام، اندیمشک - دهلران - مهران ، ایلام - ایوان و ایلام - دره شهر - پلدختر در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در حوزه راه، یادآور شد: تعریض و مناسب سازی جاده های استان ایلام در قالب چهار پروژه در دولت تدبیر و امید از سوی شرکت ساخت و توسعه راه های کشور اجرایی شد که چهار خطه کردن جاده های ایلام - مهران، ایوان - سراب، ایلام - سرابله و دهلران - اندیمشک از جمله طرح هایی است که در حوزه راهسازی استان ایلام در سال های اخیر به سرانجام رسیده است.

بهادری تاکید کرد: تا پیش از دولت یازدهم تنها ۲۰ کیلومتر از راه های استان چهارخطه بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۵ کیلومتر افزایش یافته و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی گفت: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه های این استان با اعتبار هزینه شده ۲ هزار میلیارد ریال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون احداث ۱۰۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اقدام است که با توجه به میزان اعتبارات، اولویت بندی پروژه ها به نسبت میزان تردد کالا و مسافر، میزان تاثیر در شبکه ترافیکی کشوری، رفع نقاط پرحادثه، ترانزیت کالا و مسافر و بخصوص ترافیک ویژه ایام ماه های محرم و صفر صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به چهارخطه کردن محور ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

بهادری مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف شده است.

۷۳ کیلومتر راه اصلی در ایلام احداث شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: همچنین در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون ۷۳ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به زیر بار ترافیک رفته است.

۶ هزار و ۷۰۰ متر تونل در ایلام حفاری شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: این میزان حفاری در محورهای مختلف استان چون تونل کبیرکوه، تونل های شماره یک و ۲ راه کربلا و یک تونل در محور قاضی خان به بدره با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

بهادری افزود: تونل های اول و دوم راه کربلا در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به طول هزار و ۵۸۰ متر به طور کامل حفاری شده و هم اکنون عملیات آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام و کف کنی در مراحل پایانی این مسیر نیز به پایان رسیده است.

به گفته وی ، عملیات حفاری ۲۰۰ متر تونل نیز در مسیر ارتباطی قاضی خان به بدره پایان یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص حفاری تونل بزرگ کبیر کوه نیز گفت: طول این تونل بین شهرستان های دره شهر و آبدانان با مجموع ۹ تونل فرعی، پنج هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان چهار هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده است.

بهادری با بیان اینکه عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد، گفت: اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار