استاندار مرکزی گفت:عملیات اجرایی ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در محل کمربندی شمالی حدفاصل دانشگاه پیام نور و مجتمع خاتم ظرف یک ماه آینده با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 26 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در نشست شورای اداری استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و خبرنگاران می‌توانند متقاضیان واجد شریط را اعلام کنند افزود:پیش بینی می‌شود با ساخت این واحدها التهاب بازار مسکن شکسته شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بیش از ۹۷ هزار تن انواع کالای غیر نفتی فروردین ماه امسال از نقاط مختلف این استان به خارج از کشور صادر شد گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸ درصد رشد داشته است.
وی ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در فروردین ماه امسال را ۷۶ میلیون دلار اعلام کرد وافزود:این محموله ها به بیش از ۵۰ کشور مختلف صادر شده است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران و مسئولان وظیفه دارند در این مدت باقیمانده از عمر دولت، فعال‌تر و پویاتر از گذشته اقدام کنند گفت: در این مسیر هیچ قصور و کم‌کاری از هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه در 2 هفته گذشته آمارهای مربوط به کرونا جز در مورد فوتی ثابت بوده است افزود: آمار بالای فوتی‌ها نیز ناشی از ابتلاهای ابتدای سال است و انتظار می‌رود باتوجه به تثبیت مبتلایان و بستری تا طی ۱۰ روز آینده میزان فوتی ها نیز کاهش یابد.
وی با اشاره وضعیت استان مرکزی در حوزه آب و برق هم با بیان اینکه این شرایط نیازمند همکاری همه است گفت: همانند سال گذشته تغییر ساعت کار ادارات و بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد، اگر مردم ۱۰ ساعت صرفه جویی کنند می‌توان از این شرایط عبور کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۱ میلیارد ریال پاداش همکاری در مصرف برق پرداخت شده است گفت: بیشترین پاداش در صنعت با حدود ۹۳ میلیارد ریال بوده است.
محمد اله‌داد با بیان اینکه گرمای زودرس و پیش از موعد مقرر سبب می‌شود که محدودیت‌های زیادی به ویژه در سیستم‌های اداری ایجاد شود افزود: در این راستا، ۱۵ اردیبهشت مانوری برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به کاهش ۴۹ درصدی میانگین بارندگی و افزایش دما گفت: کاهش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید برق سدها، ارزانی بهای انرژی، مصارف روزافزون استخراج غیرمجاز رمز ارزها، رشد چشمگیر رونق صنایع موجود، فروش ۲۰ هزار انشعاب مشترک خانگی و تجاری و عمومی و بیش از ۱۸۰ مگاوات رشد در بخش‌های صنعت و کشاورزی، تداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی تر مشترکان در منازل از علل مذکور است.
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی ثابت ماندن بهای انشعاب برق بیش از دوسال، ارزانی انرژی برق، انتقال سنجش عمده ای از درآمدهای صنعت برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات، عدم جذابیت برای بخش خصوصی در سرمایه گذاری احداث نیروگاه را از علل عدم توسعه تولید همپای مصرف اعلام کرد وگفت: در استان مرکزی در فروردین سال جاری ۱۹ درصد رشد بار نسبت به دوره مشابه قبل گزارش شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی هم با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ طرح شاخص اقتصادی برای بهره‌برداری در استان تصویب شد گفت: بهره‌برداری از این طرح ها، ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و سه هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی به دنبال دارد.
رقیه یادگاری با بیان اینکه در پایان سال گذشته، ۱۰ طرح از ۱۸ طرح به بهره برداری رسید افزود: پیشرفت فیزیکی مابقی طرح‌ها به بالای ۷۷ درصد رسید که در مجموع پیشرفت فیزیکی طرح‌ها ۹۰ درصد برآورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار