معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به کمبود آبی که امسال با آن مواجه هستیم؛ مدیریت صحیح استفاده از منابع آبی باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 26 April 2021

استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری استان سمنان ممنوع است

 

به گزارش تابناک سمنان، منوچهر فخری در گردهمایی شهرداران استان سمنان اظهار داشت: سمنان استانی کم آب و کم باران است و این موضوع به یک بحران جدی برای این استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به کمبود آبی که استان سمنان امسال با آن مواجه است گفت: باید مدیریت صحیح استفاده از منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: نباید از آب شرب برای آبیاری درختان فضای سبز شهری، پارک‌ها و بوستان‌ها استفاده شود.

فخری اظهار داشت: با توجه به روند صعودی شیوع کرولا در کشور و استان سمنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی خطاب به شهرداران استان سمنان گفت: هوا گرم شده است و این موضوع طبیعی است که سبب حضور بیشتر مردم در فضای سبز شهری می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطر ابتلای افراد به این ویروس باید اقدامات لازم در راستای ممنوعیت تجمع مردم در تفرجگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر جدی گرفتن کرونا بیان کرد: حفظ سلامت مردم از وظایف مهم شهرداری‌ها و مدیران خدمات شهری است و بنابراین لازم نظارت کامل بر جلوگیری از تجمع مردم در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها وجود داشته باشد.

فخری تهیه لوازم بهداشتی نظیر ماسک، مایع ضدعفونی و لباس مناسب برای همکاران خدماتی شهرداری‌ها را الزامی دانست و گفت: این امر به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ابتلای این افراد به کرونا ضروری است.

وی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: رعایت اصل بی‌طرفی باید مدنظر شهرداران و مدیران خدمات شهری باشد.

 منابع آبی بهینه مصرف شود

راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: استفاده بهینه از منابع آبی باید از سوی شهرداران به‌طور دقیق رصد شود.

وی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در فضای سبز شهری ضروری دانست و گفت: توسعه فضای شهری با اولویت مدیریت منابع آبی باید دنبال شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان خطاب به مدیران شهری تأکید کرد: بسترهای لازم را برای حمایت از تولید در سالی که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام‌گذاری شده است؛ فراهم کنند.

شهاب بیان کرد: رونق تولید به فاکتورهای مختلفی نظیر آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای رفع موانع تولید در سطح شهرها نیازمند است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار