تابناک-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان هفته هرمزگان را فرصتی برای معرفی هویت فرهنگی و ظرفیت های سرمایه گذاری استان هرمزگان دانست.
کد خبر: ۹۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 26 April 2021

معرفی هویت فرهنگی و ظرفیت های استان علت تصویب هفته هرمزگان

رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس در پاسخ به این سوال که "هدف از انتخاب این ایام به عنوان هفته هرمزگان چه بوده است؟ اظهارداشت : جا دارد از نماینده معزز ولی فقیه در استان و استاندار محترم هرمزگان نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم که با در نظر گرفتن ایامی برای هفته هرمزگان در شورای فرهنگ عمومی موافقت کردند و حمایت های خود را دریغ نکردند.

وی افزود: هدف از تصویب هفته هرمزگان در شورای فرهنگ عمومی احساس نیاز برای معرفی هویت فرهنگی هرمزگان بود .

کمالی خاطرنشان کرد: از لهجه ها، زبان و گویش گرفته تا تنوع لباس،موسیقی و ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری و تجارت و صنعت تنها گوشه ای از ظرفیت های عظیم استان هرمزگان است که باید با اهتمام ویژه‌ای در سطح کشور معرفی شود و هفته هرمزگان این فرصت را به خوبی برای ما ایجاد می کند.

 

استان هرمزگان یکی از استان های سرآمد در بخش های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که در معرفی فرهنگ استان تا چه میزان موفق بوده اید؟ بیان کرد: استان هرمزگان امروزه در جایگاهی قرار دارد که در تمام بخش های فرهنگی کشور عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است .

وی تاکید کرد: امسال ما جزو استان هایی بودیم که چندین شهرستانمان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهرخلاق انتخاب شد

کمالی خاطرنشان کرد: برنامه های اجرا شده مانند نمایشگاه های کتاب و ... این ظرفیت را به وجود آورده است که در حوزه فرهنگ استان هرمزگان جزو استان های سرآمد باشد.

 

پروژه های فرهنگی استان پیشرفت خوبی داشته اند

سکاندار عرصه فرهنگ و هنر در استان هرمزگان در پاسخ به سوالی در رابطه با پیشرفت فیزیکی پروژه های فرهنگی استان عنوان کرد: پروژه فرهنگی شهر فین پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است و مجتمع فرهنگی الزهرا(س) نیز در مراحل پایانی کار می باشند.

وی افزود: مجتمع فرهنگی بندر خمیر نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده است و حدود 4،الی 5 پروژه فرهنگی دیگر نیز بیش از 80 درصد پیشرفت را به خود دیده اند.

کمالی خاطرنشان کرد: مجتمع بیکاه نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند و تنها اخذ انشعاب آب آن باقی مانده است تا به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: به طور کل پروژه های فرهنگی با وجود تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد و فشارهایی که تحریم ها متوجه مدیریت کشور کرده است در حال پیگیری هستند و پیشرفت خوبی را ثبت کرده اند.

 

احیای تالار فرهنگی بندرعباس بزرگترین موفقیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه مهم ترین موفقیت فرهنگی استان را چه می دانید؟ گفت: بزرگترین موفقیت ما در استان هرمزگان در حوزه فرهنگ استان احیای پروژه تالار فرهنگی بندرعباس بود که بعد از چندین سال توقف توانستیم مجوز ادامه پروژه را اخذ کنیم.

وی بیان کرد: در سال های گذشته با حکم دادستان اسبق بندرعباس حکم توقف و تخریب پروژه تالار فرهنگی بندرعباس صادر شد اما با پیگیری ها و تلاش استاندار محترم هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وزارت خانه توانستیم موافقت ضمنی این پروژه را در کمیسیون زیربنایی دولت بگیریم.

کمالی خاطرنشان کرد: باید از مدیرکل دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس تشکر کنیم که تمام تلاششان را برای تفسیر درست قانون انجام دادند و در یکی از دادگاه های عمومی استان رای به ادامه پروژه‌ صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که هم اکنون وضعیت اجرایی پروژه تالار فرهنگی بندرعباس به چه شکل است گفت: با احیای این پروژه بیش از 50 الی 60 میلیارد تومان از بیت المال حفظ شد. 

وی ادامه داد: برای ادامه پروژه باید مناقصه هایی انجام شود و مراحل قانونی انجام شود که تلاشمان بر این است با تعیین پیمانکار از نیمه اول سال ساخت تالار فرهنگی بندرعباس به جریان بیافتد.

انتهای پیام/علی ستاری 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار