عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز : بیشترین موارد ابتلا در استان را بین 30 تا 60 سال عنوان کرد که میانگین سنی مبتلایان 39 سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا نیز در فارس در حال حاضر 70 سال است و آمارها نشان از کاهش سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نسبت به سال گذشته دارد.
کد خبر: ۹۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 26 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: پیک چهارم کرونا از روزهای ابتدایی فروردین ماه شروع شده و به تایید کارشناسان به مدت 2 ماه یعنی تا ابتدای خردادماه ادامه دارد، اکنون که به نیمه این پیک رسیده‌ایم وضعیت شمار مبتلایان و جان‌باختگان به اوج خود رسیده است.

در استان فارس نیز وضعیت مستثنی از دیگر نقاط کشور نیست و هر یک ساعت و در برخی از روزها در کمتر از یک ساعت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد. ادامه این وضعیت در کنار ویروس جهش یافته تازه موسوم به ویروس هندی نیز وضعیت را خطرناک‌تر و نگران‌تر کرده است.

افزایش روزافزون آمار مبتلاها، بستری‌ها و جان‌باختگان در استان فارس سبب شده که هشدارها جدی‌تر و وضعیت از سوی مسئولان علوم پزشکی شیراز نگران‌کننده و وخیم اعلام شود.

 

در همین راستا عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا شناسایی 246 هزار و 285 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس از ابتدا تاکنون خبر داد که با توجه به آمار اعلام شده در روز گذشته هزار و 736 نفر جدید و در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

به گفته وی 2 هزار و 651 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 365 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

جان باختن 38 هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی یک روز شمار جان‌باختگان را به 3 هزار و 890 نفر در این استان رسانده است که به گفته همتی 52 درصد از آنان مردان و 48 درصد بانوان بودند.

وی بیشترین موارد ابتلا در استان را بین 30 تا 60 سال عنوان کرد که میانگین سنی مبتلایان 39 سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا نیز در فارس در حال حاضر 70 سال است و آمارها نشان از کاهش سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نسبت به سال گذشته دارد.

رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی از تاکیدات مسئولان برای کنترل موج چهارم این ویروس است.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار