سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکی از دلایلی که کشور هند شرایط فاجعه باری را تجربه می‌کند این است که تا پیش از این پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در آن رعایت نمی‌شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 26 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: هنوز هم به جز اشتهارد و طالقان که در وضعیت نارنجی قرار دارند مابقی شهرستان‌های استان قرمز هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ما نگران شیوع کرونای هندی در کشور هستیم، گفت: سرعت انتقال این ویروس در مقایسه به سویه‌های قبلی بیشتر است و کشندگی بالایی هم دارد.

بابایی توضیح داد: مردم در این شرایط باید با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و سربسته، حفظ بهداشت دست و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

این مسئول گفت: یکی از دلایلی که کشور هند شرایط فاجعه باری را تجربه می‌کند این است که تا پیش از این پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در آن رعایت نمی‌شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی بیش از یک سال گذشته خدمات رسانی کادر بهداشت و درمان به گونه‌ای بوده که هیچ بیماری پشت درهای اتاق بستری نمانده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در حال حاضر ۱۰۴۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته هم شش نفر بر اساس ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر حدود ۳۰۰۰ مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار