مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بررسی نقشه های پیش یابی از تغییرات جوی همراه با افزایش ابر، بارش های تندری ، آذرخش و وزش باد از فردا سه شنبه در این استان حکایت دارد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 26 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار سطوح میانی از عصر فردا سه شنبه  تا جمعه صبح در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندریِ آن و رشد ابرهای همرفتی به صورت محلی به ویژه پنجشنبه ، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک ، رگبار و رعد و برق در استان پیش بینی می شود.

وی بیان داشت : نوع مخاطره این وضعیت جوی  رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک  و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

بهاروند احمدی گفت:  خیزش گرد و خاک و پس از آن آب گرفتگی موقت معابر شهری، ریزش سنگ در جاده های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: با توجه به رخداد رعد و برق  مردم از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی فشار قوی برق ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری کنند.

همچنین  کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای از دیگر توصیه های هواشناسی البرز در این مدت است.

استان البرز در سال زراعی جاری کمتر از ۲۴۰ میلی متر بارندگی داشته و فروردین ماه امسال کم بارش ترین ماه در سال زراعی جاری گزارش شده است.

میانگین بارندگی سالانه در البرز حدود ۳۵۰ میلی متر است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار