هیات تنیس استان قم از سوی فدراسیون تنیس به عنوان میزبان پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه تنیس پسران ایران شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 26 April 2021

به گزارش تابناک قم، در شرایطی که فدراسیون تنیس 6 هیات استانی زیر مجموعه خود را به عنوان میزبان‌های نخستین مرحله انتخابی اردوی تیم‌های ملی تنیس پسران انتخاب کرده، قم یکی از استان‌هایی است که در مجموعه ورزشی شهید حیدریان از این رقابت‌ها میزبانی می‌کند.

زمین تنیس مجموعه ورزشی شهید حیدریان مجهز‌ترین مکان ویژه رشته ورزشی تنیس است که از سال‌های دور در اختیار ورزشکاران و علاقمندان به این رشته قرار داشته و با تجهیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان، چندین دوره مسابقات کشوری و همچنین در سال‌های گذشته میزبانی لیگ برتر این رشته را تجربه کرده است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون تنیس، نخستین مرحله مسابقات انتخابی اردوی تیم‌های ملی تنیس پسران زیر ١٢ سال و زیر 14 سال ایران در مناطق 6 گانه کشور به میزبانی استان‌های تهران، قم، آذربایجان‌غربی، اصفهان، فارس و خراسان‌رضوی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در بخش انفرادی این دوره از مسابقات به شکل ٢ ست از ٣ ست با یکدیگر رقابت می‌کنند و بازیکنان هر استان موظف به شرکت در مناطق تعیین شده هستند، همچنین در تقسیم‌بندی منطقه‌ای کشور، تهران در منطقه یک قرار دارد و منطقه دو شامل استان‌های البرز، زنجان، قزوین، قم، مرکزی و همدان است.

استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و گیلان در منطقه سه قرار دارند و استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهکلیویه و بویر احمد و لرستان جزو منطقه چهار هستند، ضمنا منطقه پنج را استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد تشکیل می‌دهند و در منطقه 6 خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، سمنان، گلستان و مازندران رقابت می‌کنند.

قرار بود تنیسورهای نوجوان از نیمه دوم فروردین ماه در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت بپردازند اما شیوع موج جدید ویروس کرونا و تبدیل قم به وضعیت قرمز کرونایی موجب شد تا این رقابت‌ها به تعویق افتاده و بعد از عادی شدن شرایط بار دیگر در قم به انجام برسد.

استعدادها و نخبه‌های تنیس قم در این دوره از مسابقات در شرایطی با یکدیگر رقابت می‌کنند که فرشید زیدی به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 14 سال و فرهاد صانع به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۱۲ سال پسران کشورمان انتخاب شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار