مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:
تابناک- مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: با همکاري شرکت ها و صنايع در سال جاري 20 مرکز فني و حرفه اي جوار کاگاهي در راستاي ارتقاء دانش فني و مهارتي شاغلين صنايع در استان بوشهر راه اندازي مي شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 26 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالمجيد دوراهکي در جلسه شوراي اداري آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر که بصورت ويدئو کنفرانس برگزار شد،اظهار داشت: 2 مرکز آموزش جوارکارگاهي در شرکت کشتي سازي صدرا و منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در استان بوشهر مشغول به فعاليت هستند که بنا به سياست هاي سازمان در جهت توانمندسازي شاغلين صنايع اين مراکز در سال جاري در سطح استان به 22 مرکز افزايش خواهد يافت.

وي با بيان اينکه صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق و مجوزهای مورد نظر در بخش صنایع و اتحادیه ها صادر می شود،افزود: ارتقا مهارت تکنسین‌ها، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف یکی از اهداف آموزش‌های مهارتی در جهت توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است و راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در این راستا راه اندازي مي شود.

دوراهکي به راه اندازي 12 مرکز مديريت مهارت و مشاوره شغلي در دانشگاه هاي استان نيز اشاره کرد و بيان داشت: 2 مرکز مديرت مهارت و مشاوره شغلي در دانشگاه خليج فارس و دانشگاه آزاد واحد خورموج راه اندازي شده که با توجه به نياز دانشگاه ها به آموزش هاي مهارتي اين تعداد در دانشگاه هاي استان به 14 واحد خواهد رسيد.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با بیان اینکه کشوری توانمند به لحاظ اقتصادی، نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است اظهار کرد: با مشاوره‌های شغلی درست می توان دانشجویان را در زمینه شغلی هدایت کرد .
وي به ايجاد مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ویژه زندانیان نيز اشاره کرد و گفت: به همکاري اداره کل زندان ها و اقدامات تاميني استان در سال جاري 3 مرکز مهارت آموزي و مشاوره شغلي در زندان هاي شهرستان بوشهر و دشتي نيز راه اندازي خواهد شد.

دوراهکي از مهارت آموزي 1200 مددجوي زندان هاي استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این مراکز که در زمینه مهارت آموزی بر پایه نیازسنجی، استعدادیابی و مشاوره‌های تخصصی شغلی ویژه زندانیان زیر نظر اداره کل زندان ها فعالیت خواهند کرد با هدف توانمندسازی زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها پيش بيني شده است.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر یادآور شد: برنامه ریزی برای توانمندسازی مجرمان اصلاح شده برای ورود به بازار کار و ایجاد شغلی پایدار با مهارت خاص خود از اهداف این طرح است زیرا بیکاری و مشکلات اقتصادی ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم است.
دراهکي با بیان اینکه مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود، تصريح کرد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم زیربنای اقتصاد مقاومتی و توليد است.

وي به برنامه ريزي آموزشي براي مهارت آموزي بيش از 22 هزار نفر در بخش دولتي و 18 هزار نفر در بخش خصوصي با توجه به شرايط خاص جامعه در سال جاري اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، اشتعال مولد، توسعه پایدار و برای رسیدن به تولید بيشتر ما باید از مسیر مهارت بگذریم یعنی اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی برسیم نیروی انسانی ما باید دارای مهارت باشد که باید از طرف سیاست گذاران ، برنامه ریزان ، جوانان و خانواده به آن توجه ویژه شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار