مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: چشمه آب معدنی باباگرگر قروه به عنوان تنهاترین و مهم‌ترین چشمه آب معدنی استان ساماندهی و مشکلات آن رفع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 26 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، یعقوب گویلیان روز یکشنبه در دیدار فرماندار شهرستان قروه گفت: با توجه به پیشینه تاریخی قروه، این شهرستان نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در زمینه صنایع‌دستی نیزمی‌تواند در سطح استان و کشور معرفی شود.

وی افزود: شهرستان قروه با وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، هنوز در تور‌های گردشگری جای ندارد که نیاز است در این راستا بخش خصوصی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و به ویژه فرمانداری اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم مرمت و احیای آثار تاریخی و باستانی شهرستان قروه تاکید کرد و گفت:حمام قصلان و پل فرهاد آباد بعنوان نقطه شروع برای مرمت و احیای آثار تاریخی شهرستان در دستور کار این اداره کل است.

گویلیان توسعه زیرساخت‌ها در منطقه گردشگری سراب را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: طرح‌های خوبی در بخش گردشگری از جمله احداث هتل، مجتمع گردشگری در این شهرستان در دست اجراست که می‌تواند در زمینه شکوفایی گردشگری و رونق صنایع‌دستی این شهرستان موثر باشد.

وی ایجاد موزه مردم‌شناسی در قروه را هم ضروری اعلام کرد و گفت: برای تخصیص اعتبار لازم به منظور مرمت و احیای آثار تاریخی شهرستان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود که امید است با ساماندهی آثار تاریخی پس از تعیین کاربری بتوانیم موزه‌ای برای معرفی آثار این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

فرماندار قروه نیز به همدلی و همراهی خوب مسوولان این شهرستان اشاره کرد و گفت: قروه باید بیش از پیش در مسیر توسعه قرار گیرد و این امر نیازمند عزم جدی مسوولان استان وشهرستان است.

حسین الماسی لزوم برنامه‌ریزی اصولی برای بهره‌برداری از آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و سایر پتاسیل‌های قروه را یادآور شد و افزود: رفع مشکلات چشمه آب معدنی و امام‌زاده بابا گرگر، سراب قروه، منطقه گردشگری بدر و پریشان و دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی پیگیری می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار