رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه، اولویت نظام را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و گفت: برای دستیابی به این مهم باید مردم احساس کنند نماینده آنها به عنوان نامزد در انتخابات حضور دارد و از این رو باید شرایط را برای حضور همه سلیقه‌های سیاسی فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 26 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«افشین کریمی»، حق انتخاب کردن و حق انتخاب شدن را در هر انتخاباتی مهم و ضروری توصیف کرد و افزود: اینکه مردم احساس کنند در انتخابات گزینه‌ای برای انتخاب کردن دارند بسیار حائز اهمیت است و در مقابل آن هم بر اساس شرایط قانونی، باید برای نامزدهای انتخابات و برخورداری آنها از حق انتخاب شدن، زمینه تبلیغات و استفاده از تریبون‌های تبلیغاتی به طور مساوی طراحی و اجرا شود.

وی خطاب به نخبگان و گروه‌های مرجع نیز گفت: بهترین روش برای اینکه مردم بتوانند در مدیریت کشور سهیم شوند صندوق رای و هر راهی غیر از این هزینه‌بردار است و مردم نیز بدانند صندوق رای حامی نظر اکثریت است و هر تحول سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور در روز انتخابات رقم می‌خورد.

صندوق رای را به بیمارستان و زندان می‌بریم

کریمی با اشاره به اینکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید موانع را برداشته و شرایط را به نحو احسن مهیا کنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم در شرایط جوی و اقلیمی متفاوتی هستند، امکانات سخت‌افزاری و زیرساختی را بعد از نیازسنجی‌ها طوری تدارک دیده‌ایم تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صندوق‌های ثابت و سیار رای دسترسی داشته باشند.

این مقام مسوول از قرار دادن صندوق‌ رای در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مناطق سخت گذر استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از انتخابات الکترونیکی است، نیروهای انسانی را در بخش‌های مختلف آموزش دادیم تا حقی از مردم ضایع نشود و با رصد هیات بازرسی و نظارت شورای نگهبان و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در در جریان برگزاری انتخابات تا پایان آن اجازه نمی‌دهیم کوچکترین تخطی از قانون صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه انتخابات امسال را تحت تاثیر کرونا دانست و گفت: بر اساس نظر کارشناسان تا زمان برگزاری انتخابات پیک چهارم را هم پشت سر می‌گذاریم اما همه شرایط را برای حضور راحت‌تر مردم پای صندوق رای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم می‌کنیم بطوریکه عوامل دانشگاه علوم پزشکی در هر صندوق حضور دارند و برای عوامل اجرایی ستاد انتخابات همه لوازم بهداشتی را تهیه کرده و همچنین احتمال واکسینه کردن همه عوامل اجرایی هم وجود دارد.

رییس جمهور آینده باید به دنبال تنش‌زدایی با جهان باشد

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در ادامه در خصوص حواشی راه‌اندازی ستاد انتخاباتی برای یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در کرمانشاه هم گفت: تا زمانی که شورای نگهبان اسامی کاندیدهای تایید شده را اعلام نکرده و تا زمان اعلام تبلیغات رسمی، هرگونه تبلیغات پیش از موعد خلاف قانون است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه هیچ مدیر یا کارمندی حق ندارد در ساعات اداری برای ستادهای انتخاباتی فعالیت کند و از امکانات دولتی به نفع نامزد خاصی استفاده کند، اظهار داشت: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و تجربیات برگزاری انتخابات فراوانی داریم و امروز باید بدانیم همه در برابر قانون یکسان هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حق‌الناس قابل بخشش نیست، با همه کسانی که به این گناه بزرگ مرتکب شوند به شدت برخورد می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های رییس جمهور آینده کشور هم گفت: امروز مردم هرگونه انفعال را پس می‌زنند و اگر دولت آینده با پشتوانه رای بالای مردمی انتخاب شود با قدرت بیشتری پشت میزهای مذاکره جهانی می‌نشیند و اگر رییس‌جمهور آینده با سیاست تعاملی به دنبال تنش‌زدایی با جهان باشد، با رفع تحریم‌های ظالمانه می‌تواند وضعیت اقتصادی بهتری را برای مردم رقم بزند.

وی بر ایجاد وفاق ملی برای صیانت از منافع ملی تاکید کرد و افزود: امروز که سفره‌های اقشار ضعیف کوچک‌تر شده است، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم یکی از اولویت‌های دولت‌ آینده است و رای بالای مردم به رییس جمهور آینده می‌تواند در رسیدگی و حل این مشکلات بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده است، یک هزار و ۲۸۰ شعبه ثابت و ۸۵۸ شعبه سیار در سطح استان آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری را جمع آوری می کنند.

۲ هزار و ۳۲۶ صندوق رای نیز کار جمع آوری آرای مردم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر عهده دارند که از این آمار یک هزار و ۴۵۸ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰در سراسر کشور برگزار می‌شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار