فرماندار جوانرود با ابراز نگرانی نسبت به شناسایی و شیوع ویروس جهش یافته هندی در جهان، گفت: با شناسایی نوع هندی ویروس کرونا مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 26 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«رستگار یوسفی» در جلسه ستاد کرونا شهرستان جوانرود با بیان اینکه به لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت استان و شهرستان‌های همجوار ما مطلوب نیست، افزود: هرگونه غفلت و بی توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند باعث افزایش سرعت و گسترش این ویروس منحوس شود.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا در کمین همگان و تهدیدی برای سلامتی مردم است که تنها راه در امان ماندن از شر این ویروس منحوس رعایت فاصله اجتماعی، موازین بهداشتی و پروتکل ها و استفاده از ماسک است.

یوسفی یادآور شد: رفتار ویروس کرونا کاملا ناشناخته است و هربار با تغییر و جهش وارد کشور می شود در نتیجه مردم برای حفظ سلامتی جان خود و عزیزانشان و کمک به کادر درمان ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود نیز با ابراز نگرانی از اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: مهمترین راهکار عبور از شرایط کرونا تعامل و همراهی مردم در عایت شیوه نامه های بهداشتی است.

دکتر «مولود حسینی» به شناسایی و شیوع ویروس جهش یافته هندی اشاره کرد و افزود: ویروس جهش یافته کرونای هندی از ویروس های دیگر کرونا خطرناک تر است و باید سخت گیری بیشتری نسبت به اعمال محدودیت های کرونایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جوانرود در وضعیت نارنجی قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ بیمار در بیمارستان جوانرود بستری است که هشت نفر آنان روانسری هستند.

وی اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، برگزاری آیین های دینی و مذهبی و تجمات و دورهمی ها موجب تشدید بحران کرونا می شود و در این راستا از مردم انتظار داریم برای حفظ سلامتی خود و جامعه رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار