استاندار خوزستان با تشریح منابع آبی استان و مشکلات کم آبی گفت: امسال با خشکسالی شدید در خوزستان رو به رو هستیم.
کد خبر: ۹۵۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 26 April 2021

 قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست بررسی تنش آبی در خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده هدف ما در وهله نخست تامین آب شرب با کیفیت و دبی مورد نظر، و در وهله دوم به حداقل رساندن خسارت‌ها در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اقدامات کارشناسی در زمینه چگونگی استفاده از منابع آبی موجود در دست انجام است توضیح داد: نشست های کارشناسی بدین منظور در روزهای آینده به صورت متوالی برگزار خواهد شد تا به یک فرمول مناسبی که اولویت آن تامین کامل آب شرب استان و سایر قسمت‌ها برسیم تا مردم لطمه نبینند و با کم آبی رو به رو نشویم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارگروه‌ها و نشست‌های متعددی در یک ماه اخیر با حضور مسوولان کشاورزی، ستاد مدیریت بحران ، آب و برق و ... برگزار شده گفت: دومین نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی نیز امروز برگزار شد و تلاش می‌کنیم تا مطالب مربوط به این مساله مورد به مورد بررسی و مشکلات آن برطرف شود.

به گزارش ایرنا به گفته فراز رابعی، معاون سازمان آب و برق خوزستان در تابستان امسال تامین حقابه زیست محیطی و حقابه کشاورزی، به طور کامل امکان پذیر نیست.

هیات دولت تابستان پارسال، کشت شلتوک را در خوزستان به همراه استان‌های گیلان و مازندران مجاز اعلام کرد.

خوزستان در ۱۵ سال گذشته با خشکسالی روبه رو بوده که سال آبی ۹۷-۹۶ یکی از شدیدترین خشکسالی‌ها بود.

در ۲ سال بعد از آن با بارندگی‌ شدید شاهد وقوع سیلاب در خوزستان بودیم که سیل سال آبی ۹۸-۹۷ خسارات زیادی برجای گذاشت. اکنون با گذشته ۲ سال پرباران، نگرانی از بازگشت خشکسالی در خوزستان به وجود آمده است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی و عمل‌آوری ۱۲۸ نوع محصول، از نظر کمیت و تنوع تولید جایگاه نخست کشوری را دارد.

گندم، جو، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای، نیشکر، گل، محصولات جالیزی و صیفی، خرما، مرکبات، برنج، کنجد، کلزا و چغندرقند از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار