رییس شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: یکهزار و ۴۰۰ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان وجود دارد که از روز سه‌شنبه هفته جاری از سوی شبکه بهداشت و درمان با آنها تماس گرفته، و زمان مراجعه برای تزریق واکسن ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 26 April 2021

رییس شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: یکهزار و ۴۰۰ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان وجود دارد که از روز سه‌شنبه هفته جاری از سوی شبکه بهداشت و درمان با آنها تماس گرفته، و زمان مراجعه برای تزریق واکسن ابلاغ می‌شود.

محمد شنبدی در نشست ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: وضعیت شهرستان ماهشهر از نظر شیوع ویروس کرونا در هفته گذشته کمی بهتر شده و تعداد مبتلایان روند نزولی داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴۴ بیمار کرونایی در سه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، نفت و تامین اجتماعی ماهشهر بستری هستند که ۳۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه، درمان خود را سپری می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر، ۶۰ درصد تست‌های پی.سی.آر گرفته شده در این شهرستان را مثبت اعلام کرد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و در صورت نیاز برای خروج از منزل، شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: در مجموع ۲هزار و ۱۱۴نفر در بندر ماهشهر تاکنون واکسینه شده‌اند که ۳۸۳ دوز از این واکسن‌ها به بیماران خاص اختصاص یافته است.

نماینده بندر ماهشهر ، امیدیه و بندر امام خمینی(ره)در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای جلوگیری از ورود ویروس هندی کرونا به کشور، علاوه بر نظارت اداره کل بنادر و شبکه بهداشت و درمان بر بندر امام خمینی(ره)، بندر صادراتی نیز باید به دقت مورد رصد قرار گیرد.

حبیب آقاجری ادامه داد: ویروس هندی کرونا، سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و کشنده است. اگر یک مورد از این نوع کرونا در کشور شیوع پیدا کند، دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

وی با قدردانی از کادر درمان افزود: متاسفانه در بندر ماهشهر هنوز شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان به درستی اجرا نمی شود و تا زمانی که دورهمی خانوادگی، آیین‌های عزاداری و عروسی برگزار می شود، تمامی زحمات و فداکاری کادر درمان بی نتیجه خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی که بازار بندر ماهشهر به حالت روزهای عادی پیش از شیوع کرونا در حال فعالیت باشد و نظارت دقیقی بر ورود و خروج از شهرستان انجام نمی شود، چگونه انتظار داریم این بیماری را کنترل کنیم؟

آقاجری افزود: ما مشکلات اقتصادی کسبه و بازاریان را درک می کنیم اما سلامت و جان مردم از زیان مالی مهمتر است و اصناف باید برای حفظ جان مردم پیش قدم شوند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در این نشست بیان کرد:بیشتر مبتلایان به کووید ۱۹، در دورهمی‌ خانوادگی به این ویروس آلوده شده‌اند، بنابراین باید مراقبت‌ها را به شدت افزایش دهیم.

فریدون بندری افزود: به ویژه در ماه مبارک رمضان که دورهمی‌ها افزایش پیدا می‌کند باید این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گرفته و از پهن کردن سفره‌های افطاری پر جمعیت پرهیز شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا در بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کووید ۱۹ در کشور هند، افزود: با ظهور و شیوع این نوع از ویروس، تمام نگاه‌ها به سوی ورودی‌های کشور است.

بندری افزود: مجتمع بندری امام خمینی (ره) و بندر صادراتی به عنوان مکان پهلوگیری کشتی های خارجی، باید پایش‌های لازم را با شدت و دقت کامل انجام داده تا از ورود کرونای هندی از مرزهای آبی بندر ماهشهر جلوگیری شود.

تاکنون حدود ۳۸ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار