مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان ابراز امیدواری کرد مرکز نیکوکاری حج و زیارت در استان، مرکز تخصصی ایتام شده و بتوان از ظرفیت زائران بهره گرفت.
کد خبر: ۹۵۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 29 April 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی در دیدار با مسئولین سازمان حج و زیارت در زاهدان گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه می‌فرمایند «بدان که راهی پر مشقت و بس طولانی در پیش داری، در این راه، جز با همراه داشتن زاد و توشه و سبک کردن بار گناه، موفق نخواهی شد. اگر مستمندی را دیدی که توشه‌ات را تا قیامت می‌برد و فردا که به آن نیاز داری، به تو برمی‌گرداند، کمک او را غنیمت بشمار و زاد و توشه‌ات را بر دوش او بگذار»، خیرین ما اگر همین یک جمله را باور کنند، خیلی از مسائل حل می‌شود.

وی اظهار کرد: بزرگی می‌گفت همه ما به حق بودن قیامت ایمان داریم، با این وجود، اعمال ما حکایت از غفلت دارد، اگر باور نداشتیم، چه می‌کردیم. غفلت از کارهای خیر، ضرری است که متوجه خودمان است.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: اگر امروز کار خیری انجام دهیم، سود و منفعت آن در حقیقت به خودمان خواهد رسید. پشت هر کار خیر ما، دعای خیری نهفته که زندگی انسان را متحول می‌کند. اگر کودک گرسنه‌ای را سیر ساختیم و کمک کردیم تا با آرامش بخوابد، قطعاً دعای خیرش در زندگی ما بی اثر نخواهد بود.

وی بیان کرد: ما خیّری داریم که بیش از ۸۰ هزار یتیم را در کشور مدیریت می‌کند، یعنی بخشی را شخصاً سرپرستی می‌کند و برای دیگر ایتام نیز سرمنشأ خیر شده است. چنین شخص دلباخته‌ای که هر گاه نام یتیمی می‌شنود، اشک چشمش جاری می‌شود، قطعاً اثر کارهای خیر خود را در زندگی خواهد دید.

عبادی افزود: امیدواریم مرکز نیکوکاری حج و زیارت در استان، مرکز تخصصی ایتام شود. چون شما با خیرین بزرگ ارتباط دارید و انشاء‌الله هر روز بتوان یتیم بیشتری را وارد مجموعه کرده و تحت پوشش درآوریم.

علی اکبر غلامپور، مدیرکل حج و زیارت استان نیز در این دیدار بیان کرد: مرکز نیکوکاری که در این مجموعه تأسیس شد، اولین مرکز نیکوکاری در حج و زیارت کشور بوده و حدود ده استان دیگر هم الگو گرفته و مرکز نیکوکاری حج و زیارت تاسیس کردند.

وی گفت: با از سر گیری سفرهای زیارتی می‌توان کارهای خیر را توسعه داد و از پتانسیل زائران استفاده کرد. ما به آینده این مرکز خیلی امیدوارم.

مدیرکل حج و زیارت استان اظهار کرد: امام جمعه معزز زاهدان در دیدار اخیر ما فرمود حج و زیارت، علاوه بر آن‌که خانه خدا را آباد می‌کند، دل مؤمنین را هم شاد می‌سازد. شاید بالاتر از خدمت به زائرین، همین کمک به نیازمندان باشد، چون خالص‌تر بوده و بحث مالی و اعتباری هم در آن مطرح نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار