مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تا پایان امسال، حداقل پنج گالری مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تجهیز و بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰ 26 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چهلمین سال دفاع مقدس، ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ مبنای تلاش و مجاهدت استانی قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از سه هزار فعالیت و برنامه در استان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

او بیان کرد: گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به گنجانده شدن مسائل مهم در دستورالعمل اجرایی برنامه‌های فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ افزود: مسائلی مانند بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، برنامه‌ریزی محتوایی در گرامیداشت مناسبت‌های یادشده برای تمامی اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان و توجه ویژه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به روز جهانی مقاومت (شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی) و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هم‌افزایی و هم‌نوایی جبهه مقاومت در این دستورالعمل گنجانده شده است.

سلامی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های دانش‌آموزی و راهیان نور، اجتماعات و همایش‌های رزمندگان و ایثارگران، ساماندهی و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان، جشنواره‌های دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است و تا پایان امسال، حداقل پنج گالری مورد تجهیز و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان هم در این دیدار بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان ظرفیت بالای فرهنگی است که باید بیش از آنچه که تا امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، استفاده شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار