گروه استان‌ها- برخی از مردم کرونا را شوخی گرفته‌اند و با کم‌توجهی‌های خود نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان سمنان نظیر حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها سبب تشدید شیوع این ویروس شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳ 26 April 2021

کرونا شوخی ندارد؛ حضور مردم در تفرجگاه‌ها آتش شیوع را شعله‌ور کرده است

 

به گزارش تابناک سمنان کرونااین روزها باعث بحرانی شدن وضعیت استان سمنان شده و طبق آمارهاسمنان جزو 17 استانی در کشور است که در وضعیت صعودی ابتلا به کرونا قرار دارد.

در حال حاضر آمار روزانه افراد مبتلا به کرونا در استان سه‌رقمی شده و از هشت شهرستان این استان هفت شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و میامی در وضعیت قرمز و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

با تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور در هفته‌های اخیر محدودیت‌های خاصی از سوی ستاد ملی کرونا اعمال شده است که محدودیت فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی پرخطر و تردد خودروها از جمله آنها است.

در استان سمنان نیز با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا و افزایش میزان مبتلایان به کرونا و تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها این محدودیت‌ها ادامه یافته و بسیاری از مراکز تعطیل شده‌اند.

این روزها در کمال تعجب شاهد شلوغی پارک‌ها و تفرجگاه‌های سراسر استان هستیم؛ انگار در این فضاها کرونا وجود ندارد.

حضور در تفرجگاه‌ها؛ ممنوع!

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر ممنوعیت استفاده از تفرجگاه‌های شهری در شرایط کرونایی کنونی گفت: شهرداری‌ها باید نسبت به ممنوعیت حضور مردم در این تفرجگاه‌ها و فضای سبز شهری وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: شهرداران باید نهایت همکاری و هماهنگی را با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در راستای اجرای دستورالعمل‌های  بهداشتی و منع حضور مردم در تفرجگاه‌ها داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، شهرداری‌ها را موظف به اجرای تبلیغات و فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا دانست و گفت: مهار کرونا مستلزم همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است.

فخری گفت: مردم باید آستانه تحمل خود را ارتقا بخشند تا شرایط کرونایی کنونی مهار و فروکش کند و زندگی به روال و جریان عادی خود بازگردد.

وی گفت: حفظ سلامت عمومی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان حوزه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان و تلاشگران ستاد استانی مقابله با کرونا آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ بنابراین مردم نیز باید نهایت همکاری و همراهی را در این حوزه داشته باشند.

بر اساس مشاهدات موجود بی‌توجهی و عادی انگاری مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان وجود دارد و در کوچه و خیابان و بازار شاهد رفت و آمد افرادی بدون استفاده از ماسک و دستکش و دیگر الزامات بهداشتی هستیم که بروز این رفتارهای پرخطر بسیار نگران‌کننده شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار