کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم وزش باد و گرد و خاک محلی گفت: این پدیده هوای شهرهای مرکزی اصفهان، نیمه شرقی استان تا نزدیکی یزد را در بر گرفته است.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 25 April 2021

مژگان امیرامجدی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ناپایداری‌های همرفتی در بسیاری از مناطق استان اصفهان در هفته جاری است از این رو افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبارهای بهاری موقتی گاهی همراه با رعد و برق در اغلب مناطق ویژه نواحی شمالی استان در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در شبانه روز گذشته از ایستگاه‌های باران سنجی گزارش نشد، افزود: برخی مناطق شمالی استان از جمله نطنز و نائین بارش‌های خفیف و کمتر از یک دهم میلی‌متر (تریس) رخ داده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به تداوم پدیده گرد و خاک به ویژه در نواحی شرقی، درباره علت ناسالم بودن کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، توضیح داد: پدیده گرد و غبار محلی نه تنها کلانشهر اصفهان بلکه شهرهای اطراف مانند زرین شهر، نجف آباد، مبارکه و تا یزد را در بر گرفته که به دلیل خشکی زمین و ناپایداری‌های همرفتی و رشد ابرهای کومه‌ای در ساعات بعد از ظهر گرد و خاک در هوا پراکنده می‌شود.

امیرامجدی با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: دمای هوای استان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار