دکتر نمکی گفت:کمبودی در تخت بیمارستانی در پیک پیش رو نداریم اما نگران موج جدید ویروس مخوف هندی هستیم.
کد خبر: ۹۵۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 25 April 2021

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد کرونا در کاشان گفت: در اوج پیک‌های قبلی کرونا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تخت داشتیم و الان ۴۷ هزار تخت پر است و ما هنوز به پیک نرسیده ایم، اما با داشتن ۸۰ هزار تخت بیمارستانی آماده هستیم.
سعید نمکی افزود: روز‌های اول گان و ماسک نداشتیم، ولی امروز صادر می‌کنیم و روز‌های اول رمدسیویر را به قیمت ۵۷ دلار خریداری می‌کردیم و امروزه صادر می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما با تمام وجود در کنار کادر درمان جوانمردانه ایستاد گفت: برخی از داخل برای رسانه‌های خارجی خوراک ایجاد می‌کنند و این هم یکی از نشانه‌های مظلومیت خدمتگزاران مملکت است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز تهیه واکسن اولین هدفی است که شخصاً دنبال میکنم افزود: بعضی هامقاله می‌نویسند که جمهوری اسلامی دارد در خرید واکسن قصور می‌کند! اینطور نیست که فکر کنید واکسن در همه بازار‌ها سرریز شده و ما نمی‌زنیم، بلکه واکسن را در دنیا تعدادی آدم خاص می‌سازند و اول هم برای خودشان برمی دارند و این قانون حاکمیت خودخواهانه جهانی است.
نمکی گفت: ما فکر کردیم که تا زمانی که روی پای خود نایستیم، باید التماس کنیم و بنده این قُرق را شکستم. هم سازمان غذا و دارو را پای کار آوردم و هم میدانی را برای رقابت اماده کرده ام
وی افزود: با اطلاع دقیق می‌گویم که ان شاءالله ایران در بهار ۱۴۰۰ یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا می‌شود و تردید نکنید که بعد از مدت کوتاهی صادرکننده نیز می‌شویم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشور‌ها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به کشور هندبرای مهار کرونا اعلام کرد.
سعید نمکی افزود: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روز‌های سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است؛ توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.
وی گفت: ایران توانست تجهیزات و دارو‌های مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دو کشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه‌ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند.
نمکی با بیان اینکه حضور کادر درمان بر بالین بیمار به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه تیم‌های پزشکی و درمانی در مراکز در این زمینه در بالاترین سطح از آمادگی و خدمات‌دهی قرار دارند، در حوزه آموزش نیز دانشجویان سعی کنند در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خدمات‌دهی به بیماران و آموزش‌های پزشکی در عرصه مقابله با بیماری کرونا و نحوه درمان و برخورد با بیماران را فرا گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار