پاشایی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : نزدیک به ۱۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی در سال گذشته اجرا شده است .
کد خبر: ۹۵۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 25 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، تقی پاشائی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : با اجرای ۱۲ کیلومتر و ۸۱۰ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب از آلودگی آبهای زیرزمینی جلوگیری و استفاده دوباره از آب فراهم شد.
وی افزود : با توجه به جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی این شرکت در سال گذشته با وجود مشکلات و موانع در مناطق برنامه ریزی شده و اولویت بندی شده بیشتر از تعهدات بودجه ای خود پروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب را اجرا نموده است .
پاشائی اظهار داشت : با اشاره به پرهزینه بودن اجرای طرح های فاضلاب و چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن ها بر اجرای طرح های فاضلاب، یادآور شد؛ علی رغم مشکلات موجود، شرکت تمام توان خود را برای تکمیل و اجرای طرح های فاضلاب در سال ۹۹ به کار گرفت.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت عمده مناطق اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در سال گذشته را کوی صفا ، کوی حافظ ، ۲۴ متری امین نژاد، زنبورداران ، بلوار رسالت ، بلوار حاجی حسینلو و بلوار حجازیفر عنوان کرد.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد : وجود فاضلاب نه تنها نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود، بلکه باید آن را به عنوان بخشی از راه حل چالش هایی دانست که اکثر جوامع در حوزه محیط زیست با آن روبرو هستند دانست. وی به ضرورت تغییر دیدگاه ها به منظور ارتقای آگاهی و تقویت آموزش در جهت به اشتراک گذاری مزایای استفاده مجدد از پساب فاضلاب، اشاره کرد و گفت: در اغلب مصارف ۸ درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می شود که ۹۹درصد آن آب بوده و تنها ۱ درصد آن ناخالصی های جامد می باشد که همین درصد ناچیز در فاضلاب، دارای حد زیادی از آلودگی است به نحوی که می تواند آب را آلوده کند.
لازم به توضیح است که درصد جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهر خوی ۶۷ درصد است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار