کد خبر: ۹۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 25 April 2021

 مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: امسال ۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت توت‌فرنگی اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشت.
حمیدرضا رحمانی گفت: امسال ۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بابلسر به کشت محصول توت فرنگی اختصاص یافت که با توجه به سطح ۷۵۰ هکتاری سال گذشته، کشت این محصول ۱۵ درصد افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه این شهرستان، بیشترین تولید و سطح زیر کشت توت فرنگی را در استان دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی در بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.
این مسوول با اشاره اینکه کشت توت فرنگی در بابلسر سابقه بالایی دارد، گفت: برداشت توت فرنگی این منطقه همه ساله از اواسط فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و ارقام کاماراسو، سلوا، گیلاسی و دلندی که سازگاری مناسبی با شرایط اقلیمی منطقه دارد کشت می‌شود.
رحمانی با بیان اینکه توت‌فرنگی میوه‌ای است که هرچه بیشتر نور خورشید دریافت کند، رنگش قرمزتر، مزه‌اش شیرین‌تر، کیفیتش بهتر و خوش‌طعم‌تر می‌شود. گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۲۰ تن در هکتار، ۱۷ هزار تن توت فرنگی در بابلسر تولید و برداشت شود.
وی در پایان یادآور شد: جشنواره توت فرنگی که همه ساله در بابلسر برگزار می‌شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار می‌گرفت به دلیل شیوع کرونا، امسال نیز همانند سال گذشته، برگزار نخواهد شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار