مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت:در طول سال گذشته از طریق صندوق اعتباری هنر ۳۰ میلیارد ریال در قالب هدیه و عیدی به هنرمندان استان و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صنوف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در قالب سامانه کارا و تحفه پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 25 April 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار کرد:در طول سال گذشته از طریق صندوق اعتباری هنر ۳۰ میلیارد ریال در قالب هدیه و عیدی به هنرمندان استان و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صنوف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در قالب سامانه کارا و تحفه پرداخت شده است.

وی گفت:45 میلیارد ریال در طول سال گذشته برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری  و همچنین تقویت زیرساخت های فرهنگی این استان هزینه شده است.

خودآموز مطرح کرد:از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای بوده که برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان از جمله تجهیز و تکمیل سالن آمفی‌ تاتر و نگارخانه دره‌شهر، سالن اجتماعات شهر سرابله و ساختمان انجمن خوشنویسان ایلام هزینه و ۱۵ میلیارد ریال نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری نظیر برگزاری جشنواره ها و برنامه های هنری و فرهنگی در سطح استانی و ملی هزینه شده است.

وی افزود:تشکیل کارگروه رسانه‌ای کرونا بصورت مجازی با مسئولیت این اداره کل یکی از مهمترین این برنامه ها بود که توانست متناظر با ستاد خبری ستاد ملی و با مشارکت قاطبه رسانه‌های استان و مدیران مسئولیت‌مدار، فضای شکننده روزهای ابتدای کرونا را به فضایی همدلانه تبدیل و خلاء پاسخ‌گویی به‌هنگام را جبران کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام  اظهار کرد:تکمیل طرح پژوهشی بررسی وضعیت موجود مولفه‌های اقتصاد فرهنگ در استان ایلام و راهکارهای تقویت آن با تاکید بر شناسایی و توانمندسازی ظرفیت‌های محلی اقتصاد فرهنگ و نیز عقد قرارداد و آغاز دو طرح پژوهشی تبیین جامعه شناختی نقش ویروس کرونا در دگرگونی مناسبات فرهنگی - اجتماعی استان ایلام و شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ضعیف بودن فرهنگ کار در بین جوانان استان ایلام از جمله اقدامات اداره کل در زمینه امور پژوهشی بوده است./

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار