دکتر بازوند با تاکید بر اینکه بسیج محل یاد گرفتن و رشد بسیجی‌هاست، قید اول جبهه خرمشهرها را اداره امور محل به دست مردم عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید ادبیات حکومت‌داری، حکمرانی و اداره کشور را در محلات یاد بگیرند.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 25 April 2021

 

به گزارش تابناک مازندران، دکتر مصطفی بازوند در یازدهمین نشست خود با حضور نمایندگان بسیج اساتید دانشگاه مازندران، با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) که فرمودند:«وظیفه ماست که اصول و چارچوب‌ها را بگوییم؛ فروعات و آنچه در عمل اتفاق می‌افتد با شما»، اظهار کرد: اسلام، اسلام سیاسی است و دین، برنامه حکومت‌داری دارد.

وی با بیان اینکه جبهه خرمشهرها، طرح ابتکاری محله‌محور سپاه بابلسر، آمده تا یک مدل حکمرانی شهرستانی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه دهد، افزود: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در مقابل الگوی توسعه غرب رونمایی کرده‌اند.

نشست فرمانده سپاه بابلسر با نماینده های بسیج اساتید دانشگاه مازندران
 

فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به آیه 25 سوره حدید که یکی از پرتکرارترین آیات قرآن در کلام مقام معظم رهبری بوده، این آیه را آیه جمهوری اسلامی نامید و تصریح کرد: مبنای تئوریک نظام جمهوری اسلامی در این آیه است و قصد داریم به لطف الهی این آیه را به روی زمین بنشانیم. «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ»

این مسئول با بیان اینکه در آیه 25 سوره حدید «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» یعنی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: «قسط» به معنای حکومت اسلامی و «الناس» به معنای جمهوریت و مردم است.

بازوند جمهوری اسلامی را به معنای سازماندهی مردمی امور مردم و دخالت مردم در اداره کشور دانست و بیان کرد: ممکن است در آینده، تقسیم سالانه بودجه به صورت استانی نباشد بلکه به صورت محلی توزیع شود و شورای تحول هر محله با آن بودجه، محل را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه نمونه موفق اداره کشور بر اساس محله در برخی از کشورها به اجرا درآمده است اما در سیاست همه متمرکز هستند تا یک محله بیشتر از سایرین پیشرفت نکند، اضافه کرد: باید الگویی در محله وجود داشته باشد که اگر قرار شد بودجه بر اساس محل تخصیص یابد، بتواند آن محله را اداره کند و موجب افزایش رفاه و اشتغال، رونق اقتصادی و اصلاح فرهنگ در سطح محله شود.

فرمانده سپاه بابلسر ادامه داد: برای آنکه یک محل بتواند خود را اداره کند، هفت کمیته جامع از خود مردم در سطح محل درنظر گرفته‌ایم و تمام نهادها و سمن‌های محلی نیز در شورای تحول محله دیده شده تا نهادهای متولی مردم متمرکز شوند و کار آنها را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه هدف نهایی جبهه خرمشهرها این است که مردم در اداره حکومت نقش داشته باشند و مسائل خودشان را حل کنند، تصریح کرد: این موضوع مبنای اصلی راه‌اندازی کمیته‌ها در سطح محلات است.

بازوند با تاکید بر اینکه بسیج محل یاد گرفتن و رشد بسیجی‌هاست، قید اول جبهه خرمشهرها را اداره امور محل به دست مردم عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید ادبیات حکومت‌داری، حکمرانی و اداره کشور را در محلات یاد بگیرند.

وی قید دوم جبهه خرمشهرها را تمرین دولت‌داری عنوان کرد و گفت: بسیج محل تمرین دولت اسلامی است، اگر حکومت‌داری را محلی کردیم، دولت اسلامی هم محقق می‌شود.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه مدل و الگوی محلات ما امام‌محور است، این مدل را قید سوم جبهه خرمشهرها نامید و اظهار کرد: هر حرکتی، حتی دولت‌داری، پشت سر یک امام انجام می‌شود که این مدل دین است.

این مسئول قید چهارم جبهه خرمشهرها را برنامه‌ریزی به معنای کشف مسئله، مسئله‌شناسی و ارائه راهکار توسط خود محلات عنوان کرد و ادامه داد: طبق بیان رهبر معظم انقلاب، محلات باید همانند یک انسان عمل کنند که هر عضوی خودش مغزی داشته باشد و با مغز اصلی که در سر است هماهنگ شود.

بازوند افزود: مدل برنامه‌ریزی در محلات به گونه‌ای‌ست که خود محلات مثل یک سلول زنده برنامه‌ریزی می‌کنند و با مغز اصلی که شورای تحول شهرستان است در ارتباط هستند.

وی در پایان قید پنجم جبهه خرمشهرها را کار تشکیلاتی، قرارگاهی و جمعی نامید و بیان کرد: قرار نیست یک فرد یا یک فرمانده پایگاه به تنهایی در سطح محلات کار کنند و به همین دلیل است که عنوان «جبهه» در کنار نام «خرمشهر» ذکر شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار