مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک، ارائه خدمات در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به ۲ هزار و ۷۵۰ نفر و اجرای برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد برای یکصد و ۵۵ هزار نفر از اقدامات شاخص معاونت توسعه پیشگیری استان در سال گذشته است.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 25 April 2021

غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک سال گذشته در بهزیستی استان سمنان انجام شد

به گزارش تابناک سمنان علیرضا ایزدپور روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: طرح رصد آسیب با توزیع و تکمیل یکهزار پرسشنامه، غربالگری شنوایی ۶ هزار و ۶۹۴ نوزاد، مشاوره ژنتیک به یکهزار و ۲۰۰ نفر، ارائه آموزش پیش از ازدواج به سه هزار و ۲۳۰ نفر، آموزش‌های زندگی به ۲ هزار و ۹۶۶ نفر از دیگر اقدام های مهم معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان سمنان در سال گذشته بود.

وی ابزود: همچنین ارائه خدمات مشاوره حضوری در مراکز دولتی به ۱۰۱ نفر، ارائه خدمات مشاوره تلفنی به ۱۲هزار و ۴۹۰ نفر، ارائه خدمات مشاوره در مراکز غیردولتی به ۲ هزار و ۹۰۴ نفر، برگزاری جلسات مشاوره در دفاتر غیردولتی برای پنج هزار و ۸۳۵ نفر و برگزاری ۱۴۸ جلسه مشاوره در مراکز دولتی نیز از اقدامات شاخص این معاونت در سال گذشته محسوب می‌شود.

معاونت پیشگیری بهزیستی استان، ۲۷ مرکز در حوزه اعتیاد را به تفکیک ۱۰ مرکز سرپایی ، ۱۴ مرکز اقامتی ۲ مرکز کاهش آسیب و یک مرکز جامع و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت دارد .

این معاونت دارای ۶ کارشناس ستادی، ۱۴ کارشناس شهرستانی و ۴ مشاوره در خط ۱۴۸۰ و دارای ۴ دفتر شامل دفتر پیشگیری از آسیب ها ، دفتر پیشگیری از معلولیت ها ، دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد و دفتر مشاوره و امور روانشناختی است

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار