رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تفسیر نادرستی از قانون شده و مشکل انتشار آگهی‌های دولتی رفع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 25 April 2021
حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر دیروز در جلسه ویژه بررسی موضوع درج آگهی‌های دولتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار که به میزبانی خانه مطبوعات استان همدان برگزار شد، تأکید کرد: بنظر می‌رسد که تفسیر نابجایی از قوانین مربوطه شده و قطعا راه حل مناسبی برای رفع آن مشخص خواهد شد. 

به گزارش تابناک همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید مطبوعات و رسانه‌ها را وارد بازی‌های سیاسی کرد و اجرای یکباره این بخش  از قانون پس از چندسال از اجرای قانون ششم توسعه، آن هم نزدیک انتخابات، که احتمالا تفسیر نادرستی از آن شده، شائبه‌برانگیز است.
 
وی با تأکید بر لزوم حمایت از رسانه‌ها و مطبوعات، بیان داشت: قطعا از طریق دولت و مجلس، با جدیت پیگیر رفع این مشکل خواهیم شد و نمی‌گذاریم اهالی رسانه و خانواده‌های ایشان، در این شرایط بحران کرونا و اثرات اقتصادی آن، دچار مشکل و خسران شوند.

در این جلسه که در فضایی صمیمی برگزار شد، دکتر حاجی بابایی در تماس تلفنی با ریاست مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه و معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رفع مشکل انتشار آگهی‌های دولتی شد. 

 از طریق وزیر ارشاد پیگیر موضوع آگهی دولتی هستیم 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش‌آمده برای رسانه‌ها، بیان کرد: از طریق تماس با وزیر محترم ارشاد و معاونین مربوطه، پیگیر رفع مشکل انتشار آگهی‌های دولتی خواهیم‌بود. 

احمدرضا احسانی تصریح کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات استان همدان، از جمله فعال‌ترین بخش‌های فرهنگی هستند که قطعا باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند. 

 اعتراض رسانه‌های همدان را به گوش مجلس و دولت برسانید 

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه ضمن اعتراض به نامه محمدباقر قالیباف تصریح کرد: چندی پیش هم دولت دست به چنین اقدام غیرکارشناسی زد و با اعتراض جدی رسانه‌ها در سطح کشور روبرو شد و امروز شاهد تأیید همان قانون توسط رییس مجلس شورای اسلامی هستیم که جای تعجب و تأمل دارد. 

اشکان یوسفی گفت: زندگی و معاش چند صدنفر از نیرو‌های فعال در روزنامه‌های استان همدان و خانواده‌های ایشان وابسته به همین آگهی‌های دولتی، اشتراک سالیانه روزنامه و گزارش‌آگهی‌های خبری است که متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، همه این بخش‌ها دچار لطمه جدی شده‌اند و این قانون اخیر، تیرخلاص بر پیکر نحیف مطبوعات است. 

وی تأکید کرد: از آقای حاجی‌بابایی بعنوان نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم صدای اعتراض اهالی رسانه استان را به گوش مجلس و دولت برساند و تا حل کامل این معضل بزرگ، پشتیبان و همراه مطبوعات کشور باشند. 

 استان همدان سه سال است که مشکل دریافت کاغذ دارد 

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: به دلیل برخی حواشی و بعضا شیطنت‌ها، طی چندسال گذشته استان همدان سهمیه کاغذ را دریافت نکرده است. 

مهرداد حمزه تأکید کرد: باتوجه به افزایش قیمت کاغذ در کشور، لازم است تا پیگیری‌های لازم جهت مساعدت وزارت ارشاد و تحویل کاغذ به استان همدان، صورت پذیرد. 

وی هم‌چنین خواستار اختصاص ردیف اعتباری مشخص در بودجه برای خانه‌های مطبوعات در استان‌ها و نیز افزایش سهم استان همدان از یارانه مطبوعات شد.

لازم به‌ذکر است در این جلسه مسعود جواندل مدیرمسئول روزنامه سپهرغرب،   نصرت‌اله طاقتی‌احسن مدیرمسئول روزنامه همدان پیام، مسعود پورصالحی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان حضور داشتند که هریک به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند.


خانه مطبوعات استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار