«سید مجید ارجمند» با اشاره به اینکه خوشبختانه روز گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان جهرم نداشتیم، گفت: تعداد کل جان باختگان مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر ۱۹۰ نفر بوده است.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 25 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند» با اشاره به اینکه خوشبختانه روز گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان جهرم نداشتیم، گفت: تعداد کل جان باختگان مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر ۱۹۰ نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم بستری هستند.

 

 

ارجمند با اشاره به اینکه بیماران کرونایی سایر مراحل درمان خود را تحت نظارت کادر درمان بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می کنند، بیان کرد: تعداد کل نمونه های گرفته شده تا کنون حدود ۴۵ هزار مورد بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران در قرنطینه نیز اشاره کرد که در حال حاضر تعداد آنها بیش ازهزار نفر بوده که مراحل درمان خود را در منزل سپری می کنند.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۸۹ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، ۱۲ بیمار در بخش های عمومی و پنج بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۲ بیمار کرونایی از بیمارستان ترخیص شده است، اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد ۱۳ بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به وضعیت تزریق واکسن کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی جهرم هزار و ۵۶۰ دوز واکسن «آسترازنکا» دریافت کرده که ۸۴۰ نفر با آن واکسینه شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر ایجاد عوارض شدید با این واکسن توسط افرادی که واکسینه شده اند داده نشده است، افزود: درد بازو، سردرد، خستگی و بی حالی، تب، درد عضلات، حالت تهوع از علائم این واکسن برای افراد واکسینه شده بوده است.

 

به گفته ارجمند، «اسپوتنیک وی» روسیه، «سینوفارم» چینی و «بهارات» هند از دیگر واکسن های زده شده به گروه های در اولویت در جهرم بوده که علائم واکسیناسیون آنها شبیه واکسن «آسترازنکا» بوده است.

 

وی عنوان کرد: پرسنل بهداشت، درمان و دانشجویان دانشگاه، جانبازان شیمایی و بالای ۵۰ درصد، پاکبانان، پزشکان عمومی، داروسازان و دندانپزشکان بخش خصوصی و بیماران خاص از گروه های در اولویت واکسن بوده که واکسینه شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه واکسیناسیون به طور کامل برای این گروه ها نیز همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم تا کنون ۲ هزارو ۹۰۰ دوز واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ دریافت کرده است.

 

ارجمند با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در سطح جامعه و پرهیز از شرکت در تجمعات و دورهمی ها، عنوان کرد: این روزها برپایی مراسم و دورهمی ها، اجحاف در حق دیگران است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم در گرماگرم شادی و نشاط و رفت و آمدهای سال نو، خطر کرونا را از یاد نبرند، عنوان کرد: این روزها تعداد بیماران بستری در بیمارستان در حال افزایش است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان گفت: از مردم می خواهیم برای مراقبت از خود و عزیزانشان همه پروتکل ها بخصوص زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از برگزاری دورهمی های شلوغ خودداری کنند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار