برای نخستین بار در البرز رقم خورد؛
برای نخستین بار دستگاه هوشمند تفکیک پسماند با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک زباله در شهرجدید هشتگرد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 25 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» این دستگاه که برای اولین بار در سطح استان البرز راه اندازی شده است، پسماند خشک تحویلی شهروندان را طبق درگاه های  مشخص، دریافت نموده و پس از توزیع طبق قیمت مصوب اتحادیه بازیافت مبلغ آنها را محاسبه می نماید سپس اقدام به خُرد و یا پرس کردن آنها نموده و مبلغ ریالی آن را در بازیافت کارت اهدایی شرکت شارژ می کند.

شهردار شهرجدیدهشتگرد در ارتباط با آغاز فعالیت این دستگاه گفت: این دستگاه با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک پسماندها، کاهش تولید پسماند و دفن زباله، حفظ محیط زیست و ... راه اندازی شده است.

محسن مجذوب افزود: در حال حاضر نخستین دستگاه هوشمند تفکیک پسماند در فاز یک خیابان مسجد فعالیت خود را آغاز نموده و طبق قرارداد مشارکت شهرداری با شرکت پاکسازان امید شهر  ۴ دستگاه دیگر در فازهای ۲،3،۴و۷ بزودی نصب و راه اندازی می شود.

کیهانی راد رئیس شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد نیز در ارتباط با این اقدام ضمن ارزیابی مثبت این دستگاه، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان را در خصوص راه اندازی این دستگاه حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا شهرداری با هماهنگی های لازم جهت آموزش محیطی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط باز با کمک مجری طرح اقدام نماید تا شاهد استقبال و مشارکت شهروندان در این طرح باشیم.

مدیرعامل شرکت پاکسازان امید شهر ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برای فراهم کردن استقرار این دستگاه در شهر جدید هشتگرد گفت: هدف از اجرای این طرح تبدیل شهر جدید هشتگرد به اولین شهر در کشور که پسماند خشک شهروندان به صورت هوشمند از ایشان تحویل گرفته می‌شود است و این کار ضمن کاهش ۳۰ درصدی پسماند شهر ،کمک به حفظ محیط زیست و همچنین اقتصاد شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار