مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز (پنجم اردیبهشت) کار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به پایان می‌رسد، گفت: از این هفته با ورود محموله جدید واکسن کار واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران سرطانی و نیز سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 25 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی  با اشاره به تزریق بیش از 25 هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار دُز واکسن "اسپوتنیک"، "بهارات" و "سینوفارم" با اولویت کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای 50 درصد در سطح استان تزریق شده است.

وی افزود: همچنین محموله 15 هزار و 480 دُزی واکسن "آسترازنکا" وارد استان شد که برای تکمیل واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای 50 درصد مورد استفاده قرار گرفت.

شاه آبادی تصریح کرد: این هفته هم محموله جدیدی از واکسن کرونا حاوی بیش از 9 هزار دُز واکسن به استان تحویل می شود که با اولویت سالمندان بالای 80 سال، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران سرطانی تزریق خواهد شد.

وی در خصوص نحوه شناسایی این افراد برای تزریق واکسن گفت: بیماران خاص و صعب العلاج و نیز بیماران سرطانی دارای پرونده درمانی در معاونت درمان هستند و از قبل شناسایی شده اند.

وی افزود: در خصوص سالمندان بالای 80 سال نیز کار شناسایی این افراد از قبل توسط مراکز بهداشت انجام شده و این افراد در سامانه "سیب" دارای پرونده الکترونیکی هستند.

شاه آبادی با بیان اینکه هنوز در خصوص فرآیند تزریق واکسن به این افراد تصمیم گیری نشده، گفت: این احتمال هست که در مرحله اول فراخوان دهیم که این افراد به 15 مرکز جامع سلامت مراجعه کرده و در آنجا کار تزریق واکسن انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان مراجعه برای برخی سالمندان بالای 80 سال وجود ندارد، نیاز است که سازوکارهایی در این زمینه اندیشیده شود که در حال تدوین این سازوکارها هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار