مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از آمادگی این اداره کل جهت آغاز خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 25 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ماشاالله ارویسی اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، با راه اندازی 61 مرکز خرید تضمینی گندم در اقصی نقاط استان شامل شش مرکز دولتی، 41 مرکز بخش خصوصی و 14 مرکز تعاون روستایی، از ماه ها قبل زیر ساخت های لازم را جهت آغاز فصل خرید تضمینی مهیا کرده است.

ارویسی کرمانشاه را یکی از قطب های تولید گندم در کشور دانست و افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان جهاد کشاورزی، امسال بیش از 650 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان تولید خواهد شد که برای خرید همه این تولیدات آمادگی داریم .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را 40 هزار ریال اعلام کرد و افزود: کشاورزان با تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی سراسر استان از جمله مراکز خرید تضمینی دولتی، بخش خصوصی و مباشرین تعاون روستایی، از جایزه 10 هزار ریالی به ازای هر کیلو گرم گندم تحویلی نیز بهره مند شوند و در واقع می‌توانند هر کیلو گندم را با نرخ تضمینی 50 هزار ریال به دولت بفروشند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده و زحمات کشاورزان هیچ نگرانی بابت تامین گندم مورد نیاز استان نداریم.

ارویسی گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و سایر نهاده های دامی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کارگروه ستاد خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی به هیچ عنوان اجازه ورود دلالان در این پروسه عظیم ملی داده نخواهد شد و با همکاری نیروی انتظامی استان و سایر دستگاه های نظارتی به شدت با قاچاق این محصول ارزشمند مقابله خواهد شد، ضمن اینکه از کشاورزان هم درخواست داریم تا آینده تامین نیاز غذایی هم استانی های خود را به بهای ناچیزی نفروشند و با تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی سراسر استان که کمترین فاصله را با مزارع کشاورزان دارد، ما را در این امر مهم یاری رسانند.

ارویسی ادامه داد: امسال نیز همچون سال زراعی گذشته پول کشاورزان در کمتر از دو هفته از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار