استاندار قم با تصریح بر این که دولت به تنهایی قادر به ارائه بسته های حمایتی به افراد آسیب دیده از کرونا نبوده است، خواستار ایجاد موج جدید حمایتی برای پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست ستاد مردمی مبارزه با کرونای استان قم با اشاره به اقدامات مؤثر خیّرین قمی در حمایت از نیازمندان، بر ضرورت تشویق مردم برای توسعه کمک های مؤمنانه در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا تأکید کرد.

وی در ادامه کسب رتبه دوم قم را در ارائه تسهیلات کرونایی مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دامنه این بیماری به حدی بوده که دولت به تنهایی قادر به ارائه بسته های حمایتی نبوده است.

استاندار قم سپس لزوم بهره گیری از ظرفیت های خیرین و گروه های مردمی را در کمک به اقشار آسیب پذیر یادآور شد و گفت: خوشبختانه فرهنگ کمک به نیازمندان و همنوع دوستی در استان قم نمود وی‍ژه ای دارد.

سرمست با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی برای ساماندهی کمک های خیرین اضافه کرد: تلاش کرده ایم تا افراد نیازمند مغفول مانده را هم حمایت کنیم.

وی حمایت از کارگران فصلی و خانواده های آسیب دیده از کرونا را در دستور کار مسؤولان استان دانست و اذعان کرد: نیازمند یک موج جدید حمایتی برای پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا هستیم.

استاندار قم در عین حال شیوع موج چهارم کرونا را در کشور مورد توجه قرار داد و با اشاره به همزمانی این موج با ماه مبارک رمضان گفت: انتظار این است که طرح مواسات و کمک های مؤمنانه در این ماه مبارک تقویت شده و خیرین به این مسیر ترغیب و تشویق شوند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تأمین تجهیزات پزشکی را در اولویت کاری مسؤولان دانست و با اشاره به پشتیبانی های دولت از کادر درمان افزود: اگر کمک های خیرین، طلاب، بسیج، سپاه و نیروهای مسلح نبود نمی توانستیم در مقابله با این بیماری توفیقی مطلوب به دست آوریم.

استاندار قم توسعه زیرساخت های درمانی استان قم را در دوران کرونا مهم ارزیابی کرد و با اشاره به بهره برداری از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) قم طی ماه های اخیر ابراز امیدواری کرد پیگیری های لازم برای افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان مادر نیز تداوم یابد.

وی تأمین ماشین مخصوص حمل واکسن را نیز در دستور کار مسؤولان استان خواند و گفت: خیّرین استان درباره واردات واکسن نیز اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم بررسی ها و پیگیری های لازم در این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار