پرویز ایده پور در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان پاوه گفت: یکی از عوامل شیوع و گسترش بیماری کرونا در پاوه ورود مسافران است و مردم باید از سفر به این شهرستان جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 25 April 2021

پرویز ایده پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وضعیت شهرستان پاوه هنوز قرمز است، اگر چه محیط و وضعیت تحت کنترل و رو به بهبودی پیش می‌رویم، امید است مردم نهایت همکاری را در این زمینه داشته و ما همواره از مردم درخواست می‌کنیم خودشان به کمک یکدیگر بشتابند و کرونا را مدیریت کنند، در واقع اگر همگی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، چرخه گسترش بیماری متوقف می‌شود، در غیر این صورت باید شاهد پیک‌های بیشتر و افزایش شمار مبتلایان باشیم.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان خسته و فرسوده هستند، خاطر نشان  کرد: از دو روز گذشته آمار کرونا در شهرستان سیر نزولی طی می‌کند، این در حالی است که پیش از آن آمار سیر صعودی داشته و تقریبا به پیک رسیدیم، اگر چه نسبت به شرایط کنونی رضایت نداریم، اما همکاری و همراهی مردم در بهبودی اوصاع بسیار موثر است.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اینکه رفت و آمد ها و مسافرت ها به عنوان یکی از عوامل افزایش شمار مبتلایان در این شهرستان است افزود:با وجود تمام تلاش های پلیس و دستگاه‌ها متولی که در برخورد با مسافران صورت گرفت اما نتیجه قابل قبولی حاصل نشد.

این مسئول خطاب به مسافران نوروزی و افرادی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند، گفت: لذت‌های آنی و سفر‌هایی که تنها برای گذران اوقات فراغت انجام می‌شود، تبعات و آثار جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع دیگری که منجر به تکثیر و گسترش بیش از حد ویروس منحوس کرونا شده، برپایی مجالس ختم و شادی است، در واقع مردم هنوز بر اساس سنت‌ها به شب نشینی‌های طولانی مدت در منزل معزا می‌پردازند که خود عامل مهم دیگری در شیوع بیماری است.

ایوه پور تصریح کرد: در حالی که امروز مساجد دانشگاه ها، مدارس، سالن‌های اجتماعات و جلسات بزرگ همه تعطیل هستند، اگر مردم هم متقاعد شوند که چند ماه به طور کامل مراسم برگزار نکنند و از حضور در هر گونه اجتماعات جز در موارد ضروری بپرهیزند، بیماری کرونا ریشه کن می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار