رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری اهواز گفت: با هدف نظم بخشی به حوزه حمل بار درون شهری شرکت های فعال در زمینه جابجایی حمل بار ایجاد و ساماندهی میشوند و پس از آن سامانه هوشمند (باریاب) برای حمل بار راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۵۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 25 April 2021

رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری اهواز گفت: با هدف نظم بخشی به حوزه حمل بار درون شهری شرکت های فعال در زمینه جابجایی حمل بار ایجاد و ساماندهی میشوند و پس از آن سامانه هوشمند (باریاب) برای حمل بار راه اندازی می شود.

رمضان سواری رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری اهواز با اشاره به اهداف تشکیل این سازمان گفت: سازمان حمل و نقل بار شهری شهرداری اهواز در راستای جاجایی ایمن و جلوگیری از بروز رخداد در حمل بار، ایجاد امنیت و اعتماد، جابجایی مدیریت شده و جانمایی و ایجاد پایانه های بار درون شهری که در نهایت منجر به سیمای زیبا شهری می شود اقداماتی را در دست اقدام دارد.

سواری اظهار کرد: هدف تشکیل این سازمان ساماندهی حمل و نقل بار درون شهری است و رسته های مختلف را شامل می شود که هرکدام برای حمل بار، ناوگان مخصوص خود را دارند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار با اشاره به وظایف و اساسنامه های مرتبط با حمل و نقل بار درون شهری عنوان کرد: با تشکیل شرکت های حمل و نقل درون شهری، مکان های ناوگان حمل بار توسط شرکت ها تعیین و ثابت می شود که شرکت های حمل بار با اعلام آمادگی و انجام مراحل قانونی کار ساماندهی را در رسته مورد نظر بر عهده میگیرد.

سواری افزود: برای ساماندهی حمل بار درون شهری با شرکت های خدماتی جابجایی بار نشست هایی برگزار کردیم که قرار شد تغییراتی را طبق اساسنامه سازمان ایجاد و برای ثبت شرکت اقدام کنند که خوشبختانه با یکی از این شرکت ها به توافق نهایی نزدیک شدیم و در آینده ی نزدیک با توجه به توان شرکت و ارزیابی ما در رسته ی خود شروع بکار می کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار ادامه داد: پس از استقرار این شرکت ها و صدور مجوز بهره برداری از طرف سازمان، با استفاده از سامانه هوشمند حمل و نقل بار درون شهری گام بعدی برای ساماندهی حمل بار درون شهری برداشته میشود.

سواری گفت: در سامانه هوشمند حمل بار (باریاب) که با هدف تسهیل دسترسی متقاضیان حمل بار راه اندازی می شود، شرکت های حمل بار گروه بندی شده و هر شهروند به راحتی می تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات و امکانات مدنظر شرکت حمل بار، درخواست خود را ثبت نماید.

وی افزود: نرم افزار باریاب قرار است با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود که فراخوان آن با همکاری سازمان سرمایه گذاری آماده شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار با بیان اینکه با صدور مجوز بهره برداری از شرکت ها و سپس استقرار سامانه باریاب، حمل بارِ دارای مجوز عملیاتی می شود، ادامه داد: پس از مسقر شدن سامانه باریاب محدوده ی فعالیت ناوگان باری با همیاری و همکاری پلیس راهور اجرا میشود.

سواری با اشاره به اجرای سیستم کنترل اضافه بار در آینده نزدیک گفت: مطالعات توقفگاه ناوگان باری در حال انجام است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار اظهار کرد: به دستور شهردار اهواز برای ساماندهی ماشین های حمل نخاله
گشت مشترک با پلیس راهور در شرق و غرب اهواز را آغاز کردیم که مدارک ۴۰ دستگاه خودرو برای شناسه دار کردن به سازمان موتوری معرفی شد، که پس از طی کردن این مرحله سازمان حمل و نقل بار پروانه اشتغال و فعالیت را برای آن ها با اعتبار سالیانه صادر می کند.

سواری در پایان با اشاره به موازی کاری و تداخل کاری با دیگر مجموعه ها برای ساماندهی حمل بار ابراز امیدواری کرد که با همیاری دیگر ارگان ها برخی موانع موجود برداشته شوند.

جریمه و اعمال قانون ناوگان حمل بار درون شهری فاقد پروانه فعالیت و اشتغال

رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری اهواز گفت: وسایل نقلیه ای که در بخش حمل و نقل بار درون شهری فعالیت می کنند در صورت نداشتن پروانه فعالیت، اشتغال و بارنامه توسط پلیس جریمه می شوند.

وی افزود: جابجایی نخاله خارج از سیستم سازمان خدمات موتوری ممنوع است و افردای که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند الزاما باید زیر نظر سازمان خدمات موتوری فعالیت کنند. ناوگان حمل بار درون شهری می بایست با توجه به نوع بار و رسته خود به سازمان مربوطه مراجعه کنند و پروانه فعالیت و اشتغال دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار