مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به از رشد ۱۰۰ درصدی مقابله با آفت سن مادر در مزارع گندم استان گفت: امسال بیش از ۱۰۸ هزار هکتار از گندمزار‌های استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 25 April 2021
به گزارش تابناک کردستان وبه نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فریدون حامدی با اشاره به اینکه گندم مهم‌ترین زراعت استان است، اظهار داشت: تولید این محصول استراتژیک نقش اساسی در اقتصاد استان ایفا می‌کند بنابراین حفظ آن از برنامه‌های اصلی مدیریت حفظ نبابات این سازمان است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی و همه جانبه همکاران جهاد کشاورزی در قالب شبکه‌های مراقبت و استقبال زارعین استان، علیرغم محدودیت‌های کرونایی و مشکلات ناشی از افزایش هزینه‌های تهیه سم و سمپاشی، با اطلاع رسانی جامع و بسیج همه امکانات اقدامات مطلوبی در راستای مقابله با آفت سن مادر انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: تاکنون ۱۰۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از گندم‌زار‌های استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شده و این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

حامدی با اشاره به اینکه در مناطق مرتفع استان تا زمان تخم ریزی این آفت سم پاشی و مبارزه ادامه خواهد داشت، گفت: کمبود و مشکلی از لحاظ تامین سموم شیمیایی مورد نیاز برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها مختلف گیاهان در استان وجود ندارد.

وی حذف علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ مزارع غلات استان را از دیگر برنامه‌های مهم مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خواند و یادآور شد: سمپاشی برای کنترل علف‌های هرز به طور متوسط چهار میلیون ریال هزینه می‌برد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: زارعان استان تا چهارمین روز از اریبهشت ماه سال جاری، برای حذف این رقیب مزاحم، سطحی معادل ۹۶ هزار و ۲۰۰ هکتار را سمپاشی کردند.

حامدی اظهار داشت: میزان سطحی که مبارزه با علف هرز در آن انجام شده طی سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار