استاندار قم با اشاره به اینکه حمایت از کارگران فصلی و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در دستور کار مسئولان استان قرار دارد گفت: به یک موج حمایتی جدید برای پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا نیاز داریم.
کد خبر: ۹۵۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مردمی مقابله با کرونا قم طی سخنانی کسب رتبه دوم در ارائه تسهیلات کرونایی توسط استان را مورد توجه قرار داد و گفت: دامنه این بیماری به حدی بوده است که دولت به تنهایی قادر به ارائه بسته‌های حمایتی نبوده است.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های خیران و گروه‌های مردمی در کمک به اقشار آسیب پذیر در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ کمک به نیازمندان و هم نوع دوستی، در قم نمود وی‍ژه ای داشته است.

سرمست با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای ساماندهی کمک های خیران ادامه داد: تلاش کرده ایم تا افراد نیازمند مغفول مانده را نیز حمایت کنیم.

وی شیوع موج چهارم کرونا در کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به همزمانی این موج با ماه مبارک رمضان گفت: انتظار این است که طرح مواسات و کمک‌های مومنانه در این ماه مبارک تقویت شده و خیران به این مسیر ترغیب و تشویق شوند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تامین تجهیزات پزشکی را در اولویت کاری مسئولان دانست و با اشاره به پشتیبانی‌های دولت از کادر درمان افزود: اگر کمک های خیرین، طلبه‌ها، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح نبود نمی توانستیم در مقابله با این بیماری توفیقی مطلوب به‌دست بیاوریم.

استاندار قم توسعه زیرساخت‌های درمانی استان قم در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افتتاح بیمارستان امیرالمومنین(ع) طی ماه‌های اخیر گفت: در راستای افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان مادر نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است و به‌زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

سرمست تامین ماشین مخصوص حمل واکسن را نیز در دستور کار مسئولان دانست و بیان کرد: در خصوص واردات واکسن نیز خیران اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم در این زمینه بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در وضعیت قرمز و پرخطر کرونایی قرار دارد و آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های این استان نیز همچنان قابل توجه و صعودی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار