بر اساس دستورالعمل‌ وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است.
کد خبر: ۹۵۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به ممنوعیت هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، نسبت به بروز مشکلات حقوقی برای خریداران و فروشندگان هشدار داد.

او در این زمینه افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است.

صبوری عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی و رصد فضای مجازی برخی از شهروندان نسبت به خریدوفروش واحد‌های مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه اقدام ملی مبادرت می‌کنند که این کار مشکلات عدیده حقوقی را ایجاد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: خریدوفروش این واحد‌ها به‌صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی بوده و در صورت مشاهده، ضمن لغو امتیاز متقاضیان، از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک که در این فعالیت مشارکت دارند بنا بر مقررات برخورد خواهد شد.

صبوری ادامه داد: داشتن یک برگه تاییدیه به‌هیچ‌وجه به معنی واجد شرایط بودن متقاضی و تحویل واحد به آن‌ها نیست.

او به همشهریان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه نسبت به خریدوفروش امتیاز واحد‌های مسکن ملی اقدام نکنند، چون خسارت احتمالی متوجه خریداران و فروشندگان خواهد بود و این اداره کل هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

مجموع سهم مسکن‌های پیش‌بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد در اراضی ملی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده و ۴۰۰ واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

در فاز اول طرح اقدام ملی چهار هزار و ۴۰۰ متقاضی نام‌نویسی کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون ۶ الی ۱۰، محله ۱۰ (اراضی ۱۷ هکتاری) و اراضی ۲۲ هکتاری مرکز محلات پردیسان ساخته می‌شود.

کلنگ یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی فاز اول نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۲ اسفندماه پارسال در این استان به زمین زده شد؛ این واحد‌ها در اراضی ۲۷ هکتاری واقع در ابتدای بلوار دانشگاه شهرک پردیسان قم احداث می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار