رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای رفع موانع تولید در استان قم بحث مشوق های مالی، معافیت های مالی و منابع اعتباری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی در منطقه صنعتی نیزاز، در جمع خبرنگاران، افزود: برای پشتیبانی واقعی از تولید بسیاری از قوانین و مقررات این عرصه نیازمند بازنگری و تغییر است که باید توسط قوه مقننه پیگیری شود.

وی ادامه داد: برای شناسایی میدانی مشکلات تولید در قم روند بازدید از واحدهای صنعتی بصورت مستمر توسط استاندار و سایر مسئولان اقتصادی استان دنبال می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: یکی از مشکلات مهم قم در منطقه صنعتی نیزار ثبت صنعتی اراضی این منطقه به نام قم و ثبت ملی آنها در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: اسناد صنعتی و مسیر دسترسی به این منطقه نیز از مشکلاتی است که باید با حمایت های استانی و ملی برطرف گردد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

پهنه صنعتی نیزار در بخش سلفچگان و در ۳۵ کیلومتری جاده سلفچگان - دلیجان قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار