معاون استاندار قم گفت: در حال حاضر، ذخایر قم در تامین اقلام و کالاهای اساسی، کافی است.
کد خبر: ۹۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد مردمی مقابله با کرونای استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: کارگروه تأمین کالا و مایحتاج اظهار داشت: بر اساس تأکید استاندار در حوزه تأمین تجهیزات و ابزار پزشکی، نیازهایی که وجود داشت با مشارکت خیرین، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی تأمین شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در این راستا، یک اداره کل در معاونت برای این کار اختصاص یافت که با تغییر خط 34 واحد و کارگاه تولیدی، در تأمین نیاز کالاهای سلامت‌محور به قطب تبدیل شدیم و در این شرایط، در حوزه ماسک و سایر تجهیزات از ذخایر استراتژیک خوبی برخورداریم.

وی بیان کرد: در تلاش بوده‌ایم از مشارکت فعالین اقتصادی بهره ببریم و اتاق بازرگانی و اتاق اصناف دراین‌باره قدم‌های خوبی برداشتند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به‌صورت میلیاردی ارائه شد و تا آذرماه سال 99 بیش از 4 میلیارد تومان از طرف اتاق بازرگانی و یک میلیارد و 300 میلیون تومان از طرف اتاق اصناف اهداء شد.

غضنفری خاطرنشان کرد: از طریق دستگاه‌های دولتی و کارگاه‌ها و اصناف، بسیاری از تجهیزات پزشکی تأمین شد و در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت، در تأمین معیشت و تأمین مایحتاج نیز کمک‌های خوبی انجام شد و هیئت‌ها و موکب‌ها نیز کمک‌هایی داشتند.

وی تصریح کرد: از طریق ادارات و صمت و اصناف نیز اقدامات خوبی انجام شد و برای تأمین کالاهای پرمصرف و میوه ذخایر مطمئنی داریم و می‌توانند سهمی را برای این منظور تأمین می‌کنیم.

معاون استاندار قم تصریح کرد: استفاده از فرصت‌ها برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از رویکردهای مهمی بود و دراین‌باره تسهیلاتی تعریف شد و قم در پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه خوبی داشت، اما در جذب تسهیلات کرونایی در قم ویژه اقشار ضعیف، خلأهایی وجود داشت که باید رفع شود.

وی بیان کرد: خلأ تأمین تسهیلات را از سایر خدمات جلو بردیم و در حوزه مالیاتی و بیمه‌ای، پیشنهاداتی دادیم که در سطح کلان مطرح می‌شود و مدیران را مکلف کردیم مسائل را پیش ببرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار