رئیس مرکز بهداشت استان قم از افزایش ۴ برابری پلمب ها به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: حدود ۴ هزار بازدید اخیر نظارتی مرکز بهداشت، یک هزار و ۴۰۰ اخطار را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 25 April 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به آخرین آمار نمونه گیری های کرونایی انجام شده در استان بیان کرد: حدود ۱۳ هزار نمونه گیری در هفته سوم فروردین ماه در استان قم انجام شده که حدود یک سوم آن ها مثبت بوده است.

وی سپس به تقسیم بندی داخلی قم به مناطق ۲۹ گانه برای کنترل بیشتر بیماری کووید۱۹ توجه داد و تصریح کرد: ارزیابی ها بیانگر آن است که ۲۱ منطقه از این مناطق در وضعیت قرمز یا نارنجی، ۶ منطقه در وضعیت زرد و تنها دو منطقه در وضعیت آبی به سر می برند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین به آغاز گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: آخرین آمار این طرح در بخش مراقبت از منزل نشان دهنده دو برابر شدن این مراقبت هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال اضافه کرد: آخرین آمار بازدیدهای نظارتی بخش سلامت از حدود ۴ هزار بازدید حکایت دارد که این بازدیدها حدو یک هزار و ۴۰۰ اخطار را به دنبال داشته است.

وی با بیان این که استان قم بر اساس آمار سراسری جزو استان های برتر کشور در نظارت های کرونایی شناخته می شود یادآور شد: در عین حال آمار بیانگر کاهش بازدیدهای نظارتی فعالان بسیج و هلال احمر در استان است که امیدواریم با افزایش مجدد این نظارت ها در طرح شهید سلیمانی بتوان به کنترل بیشتر بیماری و دستیابی به اهداف مهم طرح شهید سلیمانی نزدیک تر شد.

محبی همچنین درباره آخرین آمار پلمب ها نظارت کرونایی نیز بیان کرد: آخرین آمار هفتگی پلمب ها عدد ۵۸۰ مورد را نشان می دهد که نسبت به آمار هفته قبل تر از آن، حدود ۴ برابر افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین به آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف و مشاغل مختلف استان اشاره کرد و گفت: درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و سازمان ها حدود ۷۴ درصد است که این میزان باید به ۹۰ درصد و بالاتر برسد، بویژه آن که اخیرا حدود ۵۰۰ کارمند مبتلا به کرونا نیز شناسایی شده است.

وی سپس آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، هتل ها و مسافرخانه ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، کافی نت ها، قنادی و سوهانی ها، فروشگاه های زنجیره‌ای و مطب ها را از اصناف و مشاغلی دانست که آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها عدد کمتر از ۷۵ درصد را نشان می دهد.

محبی افزود: درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حدود ۶۵ درصد است، در حالی که به نظر می رسد این مکان مقدس باید به عنوان نماد شاخص قم و کشور در صدر رعایت شیوه نامه های بهداشتی قرار داشته باشد.

وی درباره فعالیت نانوایی ها هم گفت: ۱۵ اخطار، ۳ قطع سهمیه و یک پلمب حاصل نظارت های اخیر بر نانوایی های قم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به برخی چالش های نظارتی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه برخی واحدهای صنفی که باید در شرایط قرمز کرونایی تعطیل باشند، همچنان باز هستند و برخی دیگر مانند برخی اماکن ورزشی و اصناف، در ظاهر تعطیل هستند، اما در واقع به فعالیت های مخفی و زیرزمینی روی آورده اند، ضمن آن که چالش تشکیل صفوف خرید زولبیا، بامیه، حلیم و آش هم به چالش صفوف خرید مرغ اضافه شده است.

وی افزود: چالش دیگر در این موضوع، اقدام برخی واحدهای پلمب شده به فک پلمب است که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان سخنان خود آخرین آمار استفاده استفاده از ماسک در بین مردم استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این آمار در بین عموم مردم، عدد ۶۸ درصد را نشان می دهد که بیانگر عدم استفاده از ماسک در بین حداقل ۳۲ درصد از مردم است، ضمن آن که استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نیز عدد ۶۳ درصد را نشان می دهد که این عدد نیز مطلوب نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار