معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: معلمان دوره ابتدایی اجازه ندارند امتحانات پایان سال تحصیلی را حضوری و در مدارس برگزار کنند.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 25 April 2021

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،ناهید فضلی  در خصوص نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی، اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز از پایه اول تا پایه ششم در استان در حال تدریس هستند.

وی افزود: کلاس درس دانش‌آموزان ابتدایی تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، معلمان هم تا دهم خردادماه فرصت دارند گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را طی سال تحصیلی امسال به مدارس تحویل دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تأکید کرد: معلمان دوره ابتدایی اجازه ندارند امتحانات پایان سال تحصیلی را حضوری و در مدارس برگزار کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزشیابی در دوره ابتدایی کیفی است، بنابراین معلم در طول دو ترم تحصیلی تمامی مستندات و شواهد یادگیری دانش‌آموزان را در پوشه کار یا الکترونیکی جمع‌آوری می‌کند و از اول تا دهم خردادماه با جمع‌بندی این موارد دانش‌آموزان را در چهار مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش بیشتر ارزشیابی می‌کند.

فضلی خاطرنشان کرد: در سه مقیاس اول یعنی دانش‌آموز قبول شده در مقیاس نیاز به تلاش و آموزش بیشتر به معنای همان تجدیدی خواهد بود که در فرصت خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه جبران می‌شود.

وی در پایان، گفت: خیلی از دانش‌آموزان برای یادگیری نیاز به زمان بیشتری دارند، بنابراین به مدیران ابلاغ شده برنامه‌های بسیار متنوعی‌ را شورای مدرسه در نظر دارند که با همراهی اولیای دانش‌آموزانی که در این فرصت زمانی به انتظارات قابل قبول نرسید‌ه‌اند با استمرار فرایند آموزش، یادگیری کامل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار